Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kliva upp tidigt på torsdag Skälåker

  • svenne

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 20:34
    Jaz wrote:
    Kinabalu wrote:
    Har oxå kört bom på skälåker några gånger, så det hör inte till mina favoritställen (har faktiskt aldrig lyckats segla där…).

    Någon som varit på Lillsved? Ligger ju lång ut. Ser bra ut på kartan. Jag åker nog hellre dit än till Skälåker.

    Lillsved ser ju riktigt bra ut men lite långt. Ser ut att kunna bli lite vågor där dock på SO-O. Någon med erfarenhet??
    Men hur är det vid de små vägarna som ligger utmed smådalarövägen tex. vid Dalarö Folkhögskola eller Stranden. Det ser ju ut som hela Jungfrufjärden ligger öppen åt NO-SO!?
    Är det någon som seglat där? Går det parkera någonstans där?

    Smådalarö, det är bara branta berg och hustomter överallt, och öarna utanför är riktigt höga. Lägg till mycket båttrafik också.

  • big_jeppe

    Medlem
    3 augusti, 2006 vid 16:31

    Jag och enskedetomas körde enligt svennes ide med campingstuga. Seglade lite på torsdagkvällen, men tyckte att vinden var klart sämre än prognosen. Vi planerade att sova i bilen, men det tog emot eftersom det spöregnade och bussen var smockfull med dyblöta prylar. Till slut betsämde vi oss för att pynta 600 kr för en campingstuga. Det gav dock önskat resultat. Vi var på vattnet klockan 07:00 i morse och fick en del bra segling. Vi seglade dock 6,0 och 7,5 vilket var större än vi förväntade oss utifrån prognosen. Periodvis så regnade det också så mycket så att det blev svårt att se ute på vattnet.

  • gurra1978

    Medlem
    3 augusti, 2006 vid 17:22
    Quote:
    Näsbypark är väl hyfsat på NO

    Näsbypark är riktigt bra på NO om vinden räcker till och det gjorde den stundtals idag. Körde 5,7 efter kl 12 och kul var det. Äntligen har det börjat…

  • big_jeppe

    Medlem
    3 augusti, 2006 vid 17:59

    Skälåker/Gålö havsbad bjöd på morgonsol, tyvärr inget ihållande

  • big_jeppe

    Medlem
    3 augusti, 2006 vid 18:06

    några till

  • big_jeppe

    Medlem
    3 augusti, 2006 vid 18:10

    Lyckades även vara framför kameran några få gånger.

  • enskedetomas

    Medlem
    5 augusti, 2006 vid 08:28

    hm
    skälåker är mysigt med sand och bred strand
    men ett litet minus är nog all sjögräs å att det är långgrunt.
    Men det ända stället på NO söder om sthlm

  • enskedetomas

    Medlem
    5 augusti, 2006 vid 08:29

    Kul att det blev bra bilder med nya kamran det är ju ändå 2-300m ut från stranden

  • mike_tabou

    Medlem
    5 augusti, 2006 vid 10:29

    Trevliga bilder, själv har man mardröms minnen från skälåker.

    Brorsan och jag kom dit vid halv 8 på kvällen och då var vinden borta vi gav oss ut å riggade det största vi hade, fick lite fisplaning…vi körde till halv elva på kvällen sen så var det för mörkt (desperat surf) Hela natten var förjävlig och vi hade glömt handukar så vi stod å lindade in oss i papper för att bli torra sen ösregnade det å tältet var fuktigt som f*n så vi kunde inte sova, så vi låg å ruttnade, men det tänkte vi att det var det värt för på morgonen så hade det utlovats en hel del vind.
    Kl 4 på morgonen blåste det apa och och jag var redo men då sa bror att han har skitont i örat och att vi måste dra hem. Vi höll på att köra på minst 5 rådjur på vägen hem och senare visade det sig att brorsan hade inre blödning i örat och kunde fått nersatt hörförmåga -inte nice!

    Extrem otur hade vi men man får hoppas på bättre tider bara! Ångrade att vi inte åkte till näsaäng istället 🙁 som förövrigt ligger 3 km från där vi bor…aja KESO! :crazy:

    Hare gött!

  • big_jeppe

    Medlem
    6 augusti, 2006 vid 09:33

    Var det ni som var grabbarna i vita volvon? Ha ha, vi undrade lite vart ni tog vägen. Först seglade ni i mörkret i halvslapp vind och sedan var ni borta när vinden kom nästa dag. Tyckte att det var lite skummt.

  • mike_tabou

    Medlem
    6 augusti, 2006 vid 15:53
    big_jeppe wrote:
    Var det ni som var grabbarna i vita volvon? Ha ha, vi undrade lite vart ni tog vägen. Först seglade ni i mörkret i halvslapp vind och sedan var ni borta när vinden kom nästa dag. Tyckte att det var lite skummt.

    Japp det var vi i den vita likbilen!

    Förstår att du tyckte det va skumt hehe men vad ska man göra i en sån situation liksom…inte värt att bli döv bara för att få en kopp morgonsurf vilket i detta fall kunde blivit extremt kul :frown: . Varför vi var lite sena berodde på att bror min slutar jobbet först 18.00 och resan ut tog cirka 2 timmar. Jag gick ner och kollade vid stranden kl 4 på morgonen och det var ju nice, typ 14 m/s och inge regn…sen åkte vi direkt hem :smirk:

    Aja, ride on your bong untill your fjong will get long!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kliva upp tidigt på torsdag Skälåker

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.