Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing knäckta lattor på north rebel-07.

  • knäckta lattor på north rebel-07.

    Publicerad av vindsokaren på 1 oktober, 2013 vid 20:45

    Knäcker lattor på min rebel 07
    14. Typ varje gång jag kör.
    Viker försiktigt ihop kiten vid ihop packning.
    Vad jag förstått så använder man inga lattor på nyare kites.
    Norths lattsystem kanske är lite overkill.
    Kan man plocka bort dom helt?
    För övrigt så funkar den bra har kört mer i sommar än nånsin.
    Men nytändningen kom i vintras när jag kitade på snön.

    kitemaster svarade 10 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • supersystem

    Medlem
    2 oktober, 2013 vid 17:22

    Kör Rebel 2010, 2012 och 2013. Har aldrig knäckt en latta. Kanske de är spröda pga ålder?

  • mangsta

    Medlem
    4 oktober, 2013 vid 06:30

    Tjenare!
    Jag har en Rebel 12 fr -08, själv har jag bara knäckt en. Ta bort skiten, funkar finfint utan också. Synd bara att de har sytt igen fickorna så man får sprätta ut dem lite försiktigt.l

    //Magnus

  • johnk

    Medlem
    8 oktober, 2013 vid 20:06

    Har en ’07 12m. Ingen av dem har knäckts, dock har den haft relativt lite tid på vattnet för sin ålder och så har den inte kraschat speciellt mycket. Viker aldrig där lattorna sitter (svårare att få ner i bagen, men det går). Hade förr en rhino ’06 med några saknade lattor, den höll inte riktigt formen då. Ersatte dem med tillklippta lattor (ej orginal) från en kiteshop och de höll tills jag sålde iaf.

  • kitemaster

    Medlem
    14 oktober, 2013 vid 21:17

    -07 hade ett konstigt material i lattorna som gjorde dem väldigt lättknäckta (med resultatet att de tränger igenom duken vilket är trist). Hittar du reservlattor till en Rebel från -08 eller -09 kan du byta till dessa. Det är ingen jättemiss prestandamässigt att köra utan, men den tappar lite formen vilket gör airfoilen mindre effektiv, men på en välanvänd -07a är nog duken rätt sträckt ändå så det är ingen jätteskillnad…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing knäckta lattor på north rebel-07.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.