Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kol eller Carbonbom

  • ola_p

    Medlem
    11 juni, 2007 vid 13:16

    Kanske det, det jag har mest svårt för är skillnaden i tjocklek på röret… Den är inte speciellt mycket tjockare i röret där än vad chinooken är, jag tror faktiskt jag hade föredragit den tjocka aeronbommen framför den tunna.

    Reservbom – i den meningen att jag kan rigga “andraseglet” på den alltså. Chinooken är ju tveklöst förstahandsvalet men aeron bommen är ju inte sämre än att den är användbar… 😉 Menade inte riktigt att racka ner så hårt på den som det kanske lät.

    Jag väntar mest på en sändning hängseletampar, jag är inne på sista hela uppsättningen, som sitter på min kolbom. Att kunna ha två helt kompletta riggar är ju inte så dumt.

    Hursom så tycker jag inte riktigt att jag känner att jag har råd att hosta upp till en till chinook-kol, även om det hade varit trevligt.

    Kolvarianten av aeron kan jag tänka mig är riktigt bra, kanske tillochmed första vettiga utmanaren till chinook som kostar rimliga pengar (men utan möjligheten att plocka isär den för resande, prioriteringsfråga det).

    Hursom är det roligt när det kommer nya, bra, prylar…

  • jomensaatt

    Medlem
    11 juni, 2007 vid 15:07

    @jOHNjRAMBO 389149 wrote:

    Haha. hosthost..64.5kg om jag får be, utan sockar o bulamössa..o dem sista 0.5kg är förbenat viktiga!
    Ja mina kolbomar har fan inte vart imponerande var de gäller hållbarheten, men visst, styva som AS har dem vart, Norths & Prolimits.

    😉 .

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kol eller Carbonbom

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.