Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kolla in Kona i TV!

Taggad: 

  • andersbq

    Medlem
    3 april, 2008 vid 14:57

    Det var ju skönt att se att ni struntade i pumpningsförbudet, men hur kommer det sig att alla har så små segel? Med tanke på lättvindsförhållandena borde ni haft nåt större än dom där små freestyleseglen.

  • aronh

    Medlem
    3 april, 2008 vid 15:45

    Rätta mig om jag har fel men har man inte viktklasser i Kona och man kör med ett segel per viktklass.

  • andersbq

    Medlem
    3 april, 2008 vid 16:04

    @Aronh 456034 wrote:

    Rätta mig om jag har fel men har man inte viktklasser i Kona och man kör med ett segel per viktklass.

    I så fall vägde alla i Thailand som damer eller juniorer. Kolla Patrice B, han ser rätt stor ut för att segla 7 kvm i 4 m/s.

  • aronh

    Medlem
    3 april, 2008 vid 16:34

    Störrsta storleken man har i Kona One Design är 9.0 m2 och det är för seglare 85.1 kg och uppåt. För 7.4 m2 för 65-85 kg. Dert är vad jag kan utläsa från Kona Nordics hemsida. http://www.konanordic.com/WebPage.aspx?id=102 Det är inte så stort i 4m/s håller jag med om. Men brädans långa vattenlinje kompenserar ju detta. Inte sant?*

    *Ironi

  • andersbq

    Medlem
    3 april, 2008 vid 16:53

    Min fråga riktar sig till Joachim eller Rikard som var med i Thailand, hur kommer det sig att alla hade de små seglen?

  • Joachim Larsson

    Gäst
    3 april, 2008 vid 18:57

    Ni har helt rätt i Thailand hade man bara en storlek vilket i normal fall man inte har.

    Tävlingen var väldigt social inriktat och mycket trevligt ändå.

    Detta gav mersmak och tävligen utökas troligen till 60 st seglare nästa år.

    Hoachim Larsson
    http://www.konanordic.com

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kolla in Kona i TV!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.