Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kolla in Laure SUI-4!!

• calle_b

Medlem
    5 november, 2006 vid 18:32

Härligt o se! Tvillingarna är väl inte alls i den klassen, men å andra sidan kanske lite mer waveorienterade? Toksnygga moves, ingen tvekan! Lysande pepp-material för lillasyster 😉

Ha d gött

• kelso

Medlem
    5 november, 2006 vid 21:37

Grymt impad! Tjejer kan. Snygg shoveit-spock oxå!

• kinetic

Medlem
    5 november, 2006 vid 21:48

Vi killar kommer alltid va bäst på en typ av segling iaf….”sne-segling”*haha*

• naish

Medlem
    5 november, 2006 vid 22:14

jäklar!! Såg en film med henne för 1 år sedan då hon kunde dom vanliga standard tricken som spock, clew-firs, grubby och en halvtaskig switch vulcano! Nu laddar hon ju upp trick som Bob,e-sliders och clock!!!!

VAD HÄNDER?

Måste åka utomlands snart får spel!

• charl8

Medlem
    6 november, 2006 vid 00:35

Helt fantastiskt! Riktigt inspirerande, fast det får ju mig att nervöst undra var någonstans i mina egna hjärnvindlingar som det brister när det kan vara så svårt att få ordning på en liten gipp….Kul att se hur det går för någon som inte lider av dom problemen i alla fall…/Lotta

• adde

Medlem
    6 november, 2006 vid 07:14

Detta var drygt ett år sen. http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=play&linkid=149&catid=16&page=2

Tror twinsen fick sig en tankeställare i år… Laure och Sara Offringa seglade ju supercleant i år.

Anna och Emma har varit inne på intressanta funderingar om freestyle och var den skall seglas. Dvs ska det vara freestyle alá bonaire eller alá pozo. Om det blir en dragning åt det förra så kan nog moreno+jaggi lämna in, för där är de redan omseglad. Nackdelen är kanske att det, iaf på herrsidan, blir lite för mkt ballet med dubbel och trippel flakas (eller snarare flaka into gecko into uw360) och jag är personligen inget fan av den utvecklingen. Blir det fortsatt mer freestyle bland vågor så har nog det gamla gardet fortfarande en chans kommande år.

Nackdelen med tex pozo är ju att vågtävlingen tenderar att bli vågsegling blandat med freestyletrix medan freestyletävlingen blir blandat med vågor.

Go Laure!

• rasmus_w

Medlem
    6 november, 2006 vid 10:06

Kul att det börjar bli lite fler tjejer med riktigt hög klass på sitt seglande. Nu väntar jag bara på att det dyker upp en bunt tjejer som är riktigt vassa på vågsegling. När får vi första gången se en tjej göra enhands aerials på Torö?

Jag kan inte se varför det skulle vara omöjligt för tjejer att hålla åtminstone nästan lika hög klass i vågorna som de bästa killarna. Som jag ser det så handlar det mest om antalet tjejer som satsar hårt på vågsegling.

• Oregistrerad

Gäst
    6 november, 2006 vid 19:52

Du har rätt Anna! Fy fan vilket flyt… Men du är väl snart där också!!??

• styret

Medlem
    6 november, 2006 vid 21:05

tycker nog det finns ett gäng brudar som levererar bra i vågor.
    kanske bara inte på torö vilket kan bero på att det ligger i sthlm som väl inte har dom absolut bästa vindförhållandena… men det ska vi inte snacka om nu.

bara en exempelbild på frida wiraeus (eller hur det kan stavas)

systrarna edlund som kör med internationella f2teamet i bland annat WA och några stycken till. om vi bara räknar svenskar…

• rasmus_w

Medlem
    7 november, 2006 vid 10:20

Alltså, om killar kan leverera i Torös förhållanden så kan tjejer. Jag ser det bara inte hända av nån anledning. Likaså verkar de som åker tvärs över landet på en bra vågprognos oftast vara killar, fast här är jag ute på väldigt tunn is.

Däremot vill jag minnas att Boards tyckte att en av de tydliga tendenserna i Pozo i år var den stora skillnaden mellan tjejernas freestyle och vågsegling. Medan det var full fart i freestyleheaten med hög nivå på tricksen i så gott som alla heat så var det en hel del vågheat utan ett enda landat hopp och knappt nån vågridning att tala om. Det kan ju ha mer med Pozo att göra än med tjejernas nivå, men det kan också vara så att tjejer seglar mindre våg än killar.

• styret

Medlem
    7 november, 2006 vid 11:59

läste du vad jag skrev?
    Jag påstod inte att tjejer inte klarade av torö. Det är väl bara så att dom flesta tjejer som satsar i vågor bor på andra platser. och visst, även om torö verkar helt grymt så kasnke man hellre stannar på en kust och sträcka där man känner till flera olika spot som kan leverera i olika riktningar.

Jag kanske har tokmissuppfattat torö men är det inte rätt precis förhållanden det behövs för att det ska bli riktigt bra?

Jag menar att det finns tjejer som presterar riktigt bra i vågor men att dom seglar på andra vågspots än torö av många anledningar men kontinuitet är väl en grundanledning kan jag tro.

jag dissar inte torö utan bara spånar om nån skulle få för sej nått annat.

• anna

Medlem
    7 november, 2006 vid 13:15

I Pozo när det blåser 3.0 finns det ingen som slår Daida, med hennes dubbla framåtar, bakåtar, air chachos o ponchar. Men Morenosarna är ju som sagt mer våginriktade.
    Ska bli spännande att se vilka dicipliner alla har inriktat sig på till nästa år. Som det ser ut nu kommer de första pwa tävlingarna 2007 att gå av stapeln redan i slutet av januari.

Och, ja, någon gång tänker jag ta mig tusan bli lika duktig som Laure!

• rasmus_w

Medlem
    9 november, 2006 vid 21:29
    styret wrote:
    läste du vad jag skrev?
    Jag påstod inte att tjejer inte klarade av torö. Det är väl bara så att dom flesta tjejer som satsar i vågor bor på andra platser. och visst, även om torö verkar helt grymt så kasnke man hellre stannar på en kust och sträcka där man känner till flera olika spot som kan leverera i olika riktningar.

Jag kanske har tokmissuppfattat torö men är det inte rätt precis förhållanden det behövs för att det ska bli riktigt bra?

Jag menar att det finns tjejer som presterar riktigt bra i vågor men att dom seglar på andra vågspots än torö av många anledningar men kontinuitet är väl en grundanledning kan jag tro.

jag dissar inte torö utan bara spånar om nån skulle få för sej nått annat.
    Värst vilken grej det blev av att jag blandade in Torö då… Vilket egentligen inte var så himla väsentligt.

Ja, Torö kräver lite speciella förhållanden men det är mest en funktion av att fenomenet ”vind” inte är så vanligt här i trakten. Det som behövs är hård ost eller en hård sydvind som efterhand vrider mot väst. I det senare fallet blir det dessutom allra bäst just efter vridet eftersom vridet får vågorna att sluta bygga men ger sideshore. Om det kommer vind uppfylls däremot ofta förutsättningarna, de flesta lågtryck som har vind med sig börjar på syd och vrider efterhand mot väst.

Plus att rätt få flyttar för surfingens skull, de flesta surfar mest där de bor.

Men Torö är som sagt rätt oväsentligt. Vad som intresserade mig var att PWA-tjejernas nivå på freestyle verkar närma sig PWA-killarnas, men att det inte verkar vara så i vågorna, med några få undantag. Det vore intressant att vet hur det kommer sig. Jag har mina gissningar om vad det kan bero på.

• styret

Medlem
    9 november, 2006 vid 22:05

okej. jag vill inte heller blanda in torö så jävla mycket, tyckte att du hängde upp dej.

jag menar samma sak som dej fast tvärtom. jag tycker att det finns brudar som öser hårt bland vågorna. Men jag tror att du har missat dom.

Jag håller inte tok-koll på PWA´s resultat eftersom jag tycker tävling är rätt trisst så jag vet inte hur mycket damer som kör vågtävlingarna. men det finns ju flera bra vågbrudar på tex maui som mest drar runt och soulsurfar om jag förstått det rätt (jen hendersson tex men kanske ha överskattat henne?) och sen som sagt våra svenska vågprioriterande tjejer.

Den tävling för tjejer som bevakas hårdast i media är väl pozo? och där är ju inte ridningen nått folk satsar på…

• rasmus_w

Medlem
    9 november, 2006 vid 22:44

Vissa år har ju Pozo varit typ ENDA vågtävlingen som körts.

Jennifer Henderson har ställt upp i en bunt Aloha Classic och andra tävlingar och brukar placera sig i toppen.

Och visst, jag tycker tävlingar är lite småtrist i alla fall om det handlar om mig själv, jag har aldrig känt nåt vidare starkt sug att tävla. Men vill man visa hur bra man är så ska man tävla anser jag. Och givetvis, det finns massor av grymma seglare som inte har nåt behov av att veta hur bra de är, och massa mindre grymma seglare som inte heller har det behovet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kolla in Laure SUI-4!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.