Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla vågorna i Apelviken

  • surfslusken

    Medlem
    22 oktober, 2010 vid 16:29

    Så du vill ha sanningen?? Du kan inte hantera sanningen!

  • svennebanan

    Medlem
    22 oktober, 2010 vid 18:25
    surfslusken;636822 wrote:
    Så du vill ha sanningen?? Du kan inte hantera sanningen!

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=5j2F4VcBmeo”]YouTube – A Few Good Man “You Can’t Handle the Truth”[/ame]

  • erik_f

    Medlem
    22 oktober, 2010 vid 20:11
    RRD;636817 wrote:
    Ja på tal om vågorna, var det nån som var ute på förmiddagen och kan berätta lite hur det var? Det såg ut att ligga på ren NV/N för 4,2 eller mindre, eller?

    Jag kom ut vid 13-tiden o seglade 5.0/75 l Quad och det var helt ok i en knapp timme sen droppade vinden men det gick att segla med större bräda, FW85. Bländad av solen kändes lite ovant när man vant sig vid höstmörker.

    Jag gick ut vid 8.30 med 4.7 (92 l jp twin 95 kg) och körde 20 min tills jag bytte till 4.1. Det var verkligen fina linjer VNV tippar på 14 m/s, inte svårt att hitta hoppramper eller ridbara vågor över hela viken. Vinden droppade successivt så jag ångrade att jag inte hade behållt 4.7an.

    Vid kl. 10 blev det en rejäl vinddipp och vridning till NV sedan lite ökande igen och hyffsat stabilt runt 11 m/s. Vågorna var väldigt fina i södra delen o hyffsad vinkel. Gick upp o drog till jobbet vid 11. När jag satte mig i bilen vid 11.15 såg det ut att vara ruggigt fint vid södra delen av viken o solsken! De som var kvar såg ut att trivas. Sammanlagt en helt ok förmiddag i apelviken.

    /Erik

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kolla vågorna i Apelviken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.