Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kombinerad person och surfbil

  • Kombinerad person och surfbil

    Publicerad av senior på 30 januari, 2017 vid 17:06

    Känner ni till om det finns någon bil på marknade som tillåter att framsätet fälls ner “helt och hållet”? Vad jag är ute efter är en bil med 3 meters helt platt lastutrymme vilket skulle förenkla transport av surfutrustning högst avsevärt, samtidigt som den skulle funka some en “vanlig” bil dess emellan.

    Att montera bort framsätet är för besvärligt och går bort.

    Inte primärt beroende av ett baksäte, någon som vet om VW Caddy eller liknande skulle funka?

    Synpunkter/råd/rekommendationer mottages tacksamt

    Ola

    john1 svarade 6 år sedan 26 Medlemmar · 45 Svar
  • 45 Svar
  • senior

    Medlem
    30 januari, 2017 vid 17:10
  • surfing_is_great

    Medlem
    30 januari, 2017 vid 17:12

    Fiat freemont gör precis det! Min är dessutom till salu 😉 3 år 3000 mil fullutrustad, bara åå klippa till

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  • senior

    Medlem
    30 januari, 2017 vid 19:01

    Inte riktigt dags ännu
    Har en gammal 740 som rullar och går
    (ger väl upp imorgom bara för att jag skriver detta) 🙂

  • robin

    Medlem
    30 januari, 2017 vid 23:29

    Alla volvokombi och vissa vw (tillval) kan få helt platt hela vägen fram. Grymt smidigt!

  • sailortrash

    Medlem
    31 januari, 2017 vid 07:18

    Ja precis, alla Volvo kan tydligen det. Jag går i samma tankar…fast har behov at platser för barn mm

  • gustav1980

    Medlem
    31 januari, 2017 vid 07:38

    Själv valde jag V70 av den senaste generationen, just för det ändamålet, och är toppennöjd!
    V60 och V50 har samma möjligheter beträffande framsätet men det är ju inte riktigt lika lättlastade.
    Varning dock för Volvos sportstolar, dessa går inte att fälla ihop.

    Tips: En fet takbox är också smidigt som sjutton. Men dessa kräver å andra sidan en fullstor bil för att det inte ska se helt knäppt ut.

  • hakuna

    Medlem
    31 januari, 2017 vid 08:16

    Här är en, typ, bil och person i samma:
    https://www.youtube.com/watch?v=ZFmT35WqU_o

    (Tänk vad ett saknat bindestreck kan göra för skillnad. ;-))

  • fjant

    Medlem
    31 januari, 2017 vid 10:06

    Mina senaste bilar har fällt på det sättet och lastat otroligt bra. 2 brädor, 5 segel, rigg, tillbehör får plats, och frun kan åka med i sätet bakom förarstolen. Viktigt att även kolla hur baksätet fäller om man vill få med passagerare, om det är 60/40 så skall 60-delen vara på bilens högra sida.

    Mina bilar:
    Volvo 850
    Renault megane combi
    VW Golf combi

    (på megane o golf är funktionen tillval, på volvon verkar det vara std)

    Lastar lika bra alla tre!

    /Mackan

  • kajan56

    Medlem
    31 januari, 2017 vid 18:41

    @Fjant 742899 wrote:

    Mina senaste bilar har fällt på det sättet och lastat otroligt bra. 2 brädor, 5 segel, rigg, tillbehör får plats, och frun kan åka med i sätet bakom förarstolen. Viktigt att även kolla hur baksätet fäller om man vill få med passagerare, om det är 60/40 så skall 60-delen vara på bilens högra sida.

    Mina bilar:
    Volvo 850
    Renault megane combi
    VW Golf combi

    (på megane o golf är funktionen tillval, på volvon verkar det vara std)

    Lastar lika bra alla tre!

    /Mackan

    Köpte en Skoda Scout,fällbar framstol gick att beställa, funkar bra.

  • kapten-k

    Medlem
    31 januari, 2017 vid 23:24

    Chrysler voyager Stow n go..2005 och framåt..
    bara ösa ner sätena man vill ha bort i golvet.
    Jag får in 4 brädor 2 bommar 6segel 4master och 4vuxna.. I bilen!!

  • kapten-k

    Medlem
    31 januari, 2017 vid 23:28

    Jag har två st 2005or.. en har toppapackningen och vatten pumpen gått på.. så jag köpte en till. Så pallar du skruva så kan jag nästan skänka bort den!.

  • kapten-k

    Medlem
    31 januari, 2017 vid 23:30
  • sailortrash

    Medlem
    1 februari, 2017 vid 07:54

    @Kapten K 742913 wrote:

    Chrysler voyager Stow n go..2005 och framåt..
    bara ösa ner sätena man vill ha bort i golvet.
    Jag får in 4 brädor 2 bommar 6segel 4master och 4vuxna.. I bilen!!

    ja det verkar va en laståsna med stort L. finns ju också med 4wd vilket är nice när man ska upp till fjällen.

    men kvalitén verkar ja vara åt skitbilshållet, samt sitter ju bara V6 och V8:or i dem, så de drar ju smärre..

  • noobsurf

    Medlem
    8 februari, 2017 vid 13:48

    Varför skall ni ha med er alla grejorna?

    Brädan på taket och seglen, (2st), i bakluckan, (eventuellt stickandes fram mellan framstolarna).
    Man blir bättre på att göra rätt val av prylar när man tvingas att göra det hemma. 😉

  • sailortrash

    Medlem
    8 februari, 2017 vid 16:34

    @NoobSurf 742956 wrote:

    Varför skall ni ha med er alla grejorna?

    Brädan på taket och seglen, (2st), i bakluckan, (eventuellt stickandes fram mellan framstolarna).
    Man blir bättre på att göra rätt val av prylar när man tvingas att göra det hemma. 😉

    Jo skitkul när det blåser både för lite och för mkt..för de två segel man tog med..

    Jag brukar släpa två brädor och 4 segel…när jag packar fullt. Kite för lättare vindar än så…spara. Kt plats. De flesta bilar funkar, men brädor a hamnar på taken eftersom bilarna är så korta inuti

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kombinerad person och surfbil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.