Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Komplement till Nitro3 10.4kvm?

Taggad: 

• Komplement till Nitro3 10.4kvm?

Publicerad av andersgbg på 25 augusti, 2005 vid 14:28

Hej

Jag är en nybörjare som har en Starboard x-186 och ett Nitro3 10.4 kvm. Jag klarar att segla med det här tills det blir ca 9 m/s. Sen är det för mycket segel. Vad skall jag köpa för segel för att klara mig från 8-12 m/s? Eller är jag bara klen och behöver träna mer?

/Anders

irritation svarade 19 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jesper_b

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 17:36

Finns fler alternativ, tex att trimma in grejorna bättre. Givet att du har tillräckligt MYCKET nedhal kan du prova att 1)Flytta ner med bommen 2) Flytta fram mastfoten 3) Fram med främre fotstroppen 4) Bak med hängselelinorna… andra kan säkert lägga till fler knep. Dessutom kan du köpa en fena som är antingen styvare, kortare, mer bakåtlutad.

”Träna” handlar minst lika mycket om teknik, att hitta en stance som är skön som att bygga muskler.

Kör så det ryker!

Jesper B

• irritation

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 09:56

Jag kryssade i Köp ett mindre segel. Kan ju vara bra att ha ändå! smirk.gif
    Fast det kanske är annorlunda med formula? (för brädan e en formula va?)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Komplement till Nitro3 10.4kvm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.