Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kona One i SEGLING!

Taggad: 

  • Kona One i SEGLING!

    Publicerad av swe-514 på 25 november, 2007 vid 11:54

    Så då kom den då Jona…….en ny Konatråd. (Blir nog inte så lång som di andre, men ändå. Och jag vet att du är lite svag för OD-racing, men utan pumpning, såklart :wink:)

    Jo, bara att beundra den “STORE” Kona-Pastorn och hans “Goda Stil”…..

    Läs även artikeln av Stefan Rahm i samma nr, så är det lätt att förstå: SSF+Kona ONE=SANT . Varför inte?

    /Rikard

    swe-514 svarade 16 år, 5 månader sedan 14 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • Surfmaster

    Gäst
    25 november, 2007 vid 17:27

    Är det sant att tidningen Segling har skrivit om brädsegling, det måste vara en succé de som varit så anti allt som är brädor de senaste åren. Det måste vara en revolution eller sensation…

  • swe-496

    Medlem
    25 november, 2007 vid 18:26

    Nja..Det har ju varit ett par artiklar inne om brädsegling de senaste åren.
    Det beror nog lite på oss själva att vi inte syns så mycket i Segling. Vi måste själv vara aktiva och skriva reportage om vi vill visa vad vi sysslar med.

  • svanvik

    Medlem
    26 november, 2007 vid 07:32

    Det var ett 3 eller 4 sidigt reportage om Formula för några år sedan. Antagligen 04 då då det var ett RS4 som visades. För lite är det i vart fall.

  • stinger

    Medlem
    26 november, 2007 vid 08:02

    Att det inte har varit några artiklar om vindsurfing i Segling beror väl på att de flesta vindsurfare inte sysslar med “segling”. Men nu med Kona OD är det ju tbax till entyp o triangelbana = mer seglingslikt.

  • poppo

    Medlem
    26 november, 2007 vid 08:15

    det är väl inte så konstigt att de skriver om ännu en jolleklass? 😉

  • rillestark

    Medlem
    26 november, 2007 vid 08:47
    poppo;430723 wrote:
    det är väl inte så konstigt att de skriver om ännu en jolleklass? 😉

    Jovisst… 🙂

    kona_alain83.jpg

    Frid,

    /Richard

  • nlc

    Medlem
    26 november, 2007 vid 10:10

    “och som vanligt är det inte killen på bilden som har skrivit inlägget”

    Förlåt, kunde inte låta bli. Men sköna vågseglingsbilder är ju inte så svårt att hitta på nätet… Jo kanske om det var med formulaprylar?

  • poppo

    Medlem
    26 november, 2007 vid 11:15

    CGSurfBoat.jpg

  • swe-514

    Medlem
    26 november, 2007 vid 13:07

    @stinger 430722 wrote:

    Att det inte har varit några artiklar om vindsurfing i Segling beror väl på att de flesta vindsurfare inte sysslar med “segling”. Men nu med Kona OD är det ju tbax till entyp o triangelbana = mer seglingslikt.

    Jona, hur kan du ta sån Skit från Stinger? Nu har du ju dessutom möjlighet att “infiltrera” en “Kona-tråd” – eller kanske du är för stark (=trygg i Dig själv) för det? 😉 Märk detta är RACING-FORUMET! (Ja ja vet att det är som att kasta glas i……men så är det oxå för en GOD sak – å så blev det plötsligen en SEKT::::::::) Men ändå!

    P.s fa-en vad jag saknar “Waterman”, men när nu S-10 är med å leker, så kanske han dyker upp igen – eller är han också för stark för det (?) D.s

    /Rikard

  • swe-514

    Medlem
    26 november, 2007 vid 13:17

    @poppo 430723 wrote:

    det är väl inte så konstigt att de skriver om ännu en jolleklass? 😉

    Äntligen en som förstår!:smile:

    /Rikard

  • joachim_larsson

    Medlem
    26 november, 2007 vid 14:12

    @poppo 430723 wrote:

    det är väl inte så konstigt att de skriver om ännu en jolleklass? 😉

    Namnet på klassen har väl ingen betydelse, det är innehållet som räknas, helheten liksom..

    Joachim
    http://www.konanordic.com

  • joachim_larsson

    Medlem
    26 november, 2007 vid 14:14

    @stinger 430722 wrote:

    Att det inte har varit några artiklar om vindsurfing i Segling beror väl på att de flesta vindsurfare inte sysslar med “segling”. Men nu med Kona OD är det ju tbax till entyp o triangelbana = mer seglingslikt.

    Du glömde att vi också kör slalom, freestyle och långdistans….

    Joachim
    http://www.konanordic.com

  • stinger

    Medlem
    26 november, 2007 vid 15:14

    Menade inte mitt inlägg ovan som skitkastning, sorry om det uppfattades så.

    Joachim, min okunnighet är stor, jag visste inte att det fanns slalom osv på programmet, jag var ute på Tvärskogs och såg en deltävling i Kona-cupen och då var det triangelbana som gällde.

    Det såg ut som alla hade kul trots att vinden inte visade sig från sin bästa sida.

    Peace and love to ALL the surfers out there!!!

  • joachim_larsson

    Medlem
    26 november, 2007 vid 19:10

    @stinger 430793 wrote:

    Menade inte mitt inlägg ovan som skitkastning, sorry om det uppfattades så.

    Joachim, min okunnighet är stor, jag visste inte att det fanns slalom osv på programmet, jag var ute på Tvärskogs och såg en deltävling i Kona-cupen och då var det triangelbana som gällde.

    Det såg ut som alla hade kul trots att vinden inte visade sig från sin bästa sida.

    Peace and love to ALL the surfers out there!!!

    Du är förlåten, kom över till Varamon så kan vi köra ihop..ta med gänget och kom……

    http://www.konanordic.com

  • stinger

    Medlem
    27 november, 2007 vid 08:43

    Född och uppvuxen i Motala som jag är är jag ofta i Varamon och vindsurfar, framförallt när det blåser så man kan köra 5noll i de goa vågorna i norra delen av viken, annars blir det mest Tvärskogsudde, riktigt bra det också.

    Kul med Kona även om jag inte tror att den är det ultimata verktyget men man kan säkert ha jäkligt kul. Jag hade jäkligt kul på en Surfpartner PAL när jag började vindsurfa (och Konan lär vara en hel del bättre) men efter att ha provat en 260 var jag helsåld på små korta brädor.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Kona One i SEGLING!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.