Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kondoleanslista för Anna Lindh.

  • eriksson

    Medlem
    11 september, 2003 vid 13:00

    Även till Nathalie som hittades död i dag. frown.gif

  • lundvall

    Medlem
    11 september, 2003 vid 13:15

    Att det kan hända så mycket på just 11/9, den dagen skall man nog ta det passivt om man vill behålla livet, så mycket “olyckor” som händer då. frown.gif

  • 11sekmeter

    Medlem
    11 september, 2003 vid 13:19

    Jag brukade se Anna promenera förbi på gatorna i Nyköping. Lider med hennes familj.
    Kanske politikerna satsar några kronor till på psykvård, nu när det råa våldet knackar på deras dörr.

  • john72

    Medlem
    11 september, 2003 vid 13:32

    Jaa, de e ju verkligen jätte synd om henne….men jag tycker mer synd om de små tjejerna som fick kniv i magen…de har ju inte hunnit välja färg ännu..=/

    john

  • calle_kuling

    Medlem
    11 september, 2003 vid 13:35

    Det är särskilt nu i efterhand jag tänker på hur otroligt viktig Anna Lindh var. Vi behöver fler i politiken med hennes stora hjärta och öppenhet. Vi behöver fler framförallt sådana kvinnor. Våga kämpa för ett öppnare och varmare samhälle så att dådet får motsatt effekt den förövaren/förövarna vill uppnå!!!

  • fegler

    Medlem
    11 september, 2003 vid 13:58

    Men e de klokt att våra ministrar, och speciellt en som är hårt engagerad i utrikesfrågor, vandrar runt helt oskyddad? Detta får en att tänka på frågor som metalldetektorer på skolor, offentliga byggnader osv. Fy fan, vart är samhället på väg? Ska man fixa egen pistol nu eller vänta på att bli nerskjuten? Hoppas att de får tag i den här galningen och ger honom/henne lagens strängaste straff!

  • lundvall

    Medlem
    11 september, 2003 vid 14:02

    …döden ? confused.gif

  • s238

    Medlem
    11 september, 2003 vid 15:12

    Jävligt surt!!! Hon var en färgklick bland de andra grå nissarna i Regeringen. Har även jag sett henne hänga på torget i Nyköping där hon brukade handla grönsaker och dyl. på lördagarna…helt oskyddad även där dock!!!

  • mbjorke

    Medlem
    11 september, 2003 vid 18:01

    Meningen med tråden är väl att surfare får ge sina kondoleanser elektroniskt, sedan när den är 2 MB stor så skickar någon den till Annas familj…

    Kondoleanser kommer härmed från Ålands vindsurfare. En tjejs pappa i vår klubb kände Annas familj personligen läste jag just i vår lilla lokaltidning. Antar att det även finns mera folk på konfen som kände henne på något sätt. Peace, från den demilitariserade lilla fredliga ön där politikerna inte någonsin kommer att behöva livvakter.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2003 vid 18:38

    Mordet på Anna Lindh är djupt tragiskt och ett stort dråpslag mot demokratin. Jag håller fullständigt med om att man inte skall passa på nu att knipa några extrapoänger genom spekulationer och utse några syndabockar.
    Min mamma dog i våras och hon ville bli strödd för vinden. Det tycker jag är en väldigt fin handling och kan eventuellt passa oss vindälskande surfare. Om man vill kan man se det som att de döda syns inte men är med oss i vinden. För mig känns det lite lättare att tänka så i alla fall.
    Per-Arne

  • anders_hoffman

    Medlem
    11 september, 2003 vid 18:55

    Jag blev otroligt ställd när dom på TV4 Nyhetsmorgon i morse sa att hon hade avlidit. Trots att jag inte är extremt politiskt insatt, har jag alltid tyckt att hon har varit väldigt respektingivande och duktig.
    Jag tycker väldigt synd om henne, eftersom hon kämpat så hårt med socialdemokraternas Ja-kampanj, och nu får hon inte uppleva en eventuell Ja-seger.
    Hade jag haft rösträtt hade jag röstat Ja för dig Anna…

    Skriv på listan!

    frown.gifRIP frown.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2003 vid 19:45

    Svar till:


    Det är särskilt nu i efterhand jag tänker på hur otroligt viktig Anna Lindh var. Vi behöver fler i politiken med hennes stora hjärta och öppenhet. Vi behöver fler framförallt sådana kvinnor. Våga kämpa för ett öppnare och varmare samhälle så att dådet får motsatt effekt den förövaren/förövarna vill uppnå!!!

    [/ QUOTE ]

    Instämmer hela vägen. Det är ju sådana som hon som gör att man kan behålla förtroende för politiken. För jävligt är det. Hoppas det blåser satan i helgen så man kan ta ut sin ilska på havet.

    /Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2003 vid 19:50

    Tråkigt, men hennes åsikter var helt sjuka som tex.att hon sympatiserade med mördaren arafat och sadam!

  • smurff

    Medlem
    12 september, 2003 vid 00:11

    Det är mycket tragiskt och ett hårt slag mot alla svenskar som tror på den öppenhet och åsiktsfrihet som vi åtnjuter i detta land. Synd att det skall behöva hända något sådant, men det finns många galningar som springer fritt.

  • fnassel

    Medlem
    12 september, 2003 vid 08:09

    Det är helt fruktansvärt och jag känner verkligen med hennes barn och Man. Jag har själv barn i ungefär samma ålder och bor I Nyköping. Jag har vid flertalet gånger mött Anna och hennes barn på stan, på isen etc, och jag kommer att sakna hennes glada leende.

    Mina varmaste hälsningar till Man och Barn.
    Fnassel.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kondoleanslista för Anna Lindh.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.