Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Konfen död?

  • Konfen död?

    Publicerad av gnutten på 22 januari, 2013 vid 09:08

    Är kite forumet dött??

    Visst det är lågsässong, men tycker det är lite märkligt med så lite nya trådar. Händer det så lite kite relaterat just nu??

    Underforumen är väl bra, men för egen del tycker jag att det lätt blir att man glömmer att titta igenom alla rubriker. (Visst det finns en funktion med alla nya inlägg).

    skanepaul svarade 11 år, 1 månad sedan 27 Medlemmar · 79 Svar
  • 79 Svar
  • milkman

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 11:33

    Äh, vi kör sjukt mycket här uppe men sedan Surfzone började hota med att spärra våra konton så fort vi postade vad vi gör så känns det inte så roligt att dela med sig här. Tipps är att försöka hänga med i någon/några utav de många facebook grupperna som finns istället, där verkar diskussionerna leva vidare helt utan styrning.

  • challgren

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 14:36

    @Milkman 705863 wrote:

    Äh, vi kör sjukt mycket här uppe men sedan Surfzone började hota med att spärra våra konton så fort vi postade vad vi gör så känns det inte så roligt att dela med sig här. Tipps är att försöka hänga med i någon/några utav de många facebook grupperna som finns istället, där verkar diskussionerna leva vidare helt utan styrning.

    Posta era event/reklaminlägg i Branschnyheter så är det ju inte några problem 🙂

  • skanepaul

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 18:20

    Håller med Milkman, fruktansvärt löjligt är det!

    Vem läser branschnyheter??? Inte ens jag….

    Men det är väl bättre att ta död på surfet i sverige än att dela med sig av det.

    Sen är det iofs rätt dött så här års, jag fick inte ens igång en diskussion om hamdtaget på våra brädor. 🙂

  • regfellow

    Medlem
    22 januari, 2013 vid 20:55

    Kitesurfingen har blivit nya golfen…

  • rydstrom

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 07:01

    Ja är det inte dags att elda på lite… släpp loss lite på allt. Ett forum till allt!

  • gnutten

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 14:43

    Hänger en del på på ett cykel forum, där ligger allt i ett forum. Sen brukar folk sätta lablar på inlägg. Jag tycker det fungerar bättre, då kan man springa på saker som man inte visste att man var intresserad av…

    Kan kännas lite märkligt att dela upp vissa saker i tex wsurf vs kitesurf. Tex om man letar efter en bra våtdräkt, så har det ju inte så stor betydelse vilken inriktning man surfar.

  • svenne

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 14:49

    @Gnutten 706006 wrote:

    Hänger en del på på ett cykel forum, där ligger allt i ett forum. Sen brukar folk sätta lablar på inlägg. Jag tycker det fungerar bättre, då kan man springa på saker som man inte visste att man var intresserad av…

    Kan kännas lite märkligt att dela upp vissa saker i tex wsurf vs kitesurf. Tex om man letar efter en bra våtdräkt, så har det ju inte så stor betydelse vilken inriktning man surfar.

    Du menar som på Happy alltså.
    För övrigt håller jag med, jag kollar i kite-forumen även om jag inte kajtar. Det finns mycket som kan delas över gränsen (utöver att kissa gult på varann).

  • challgren

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 16:51

    Äsch…samma diskussion varje vinter…det är klart att det är mindre aktivitet när det är -20 ute 😉

    Men håller med om att minska antal forum. Tror inte att ett forum för alla inlägg är rätt men vi har ju rensat i djungeln i av forum en gång och det är nog dags för ytterligare en rensning.

  • milkman

    Medlem
    26 januari, 2013 vid 09:06

    Jag tror också på färre underforum.

    Rörande forum administration
    Jag tycker det är bra att ni håller efter reklam för produkter här (jag förstår att det kan vara knepigt).
    Men genom att reglera inlägg kring vad som är på gång runt Sverige så kommer de som hjälper er hålla forumet intressant att hitta andra vägar.

    För några år sedan var vi inblandad i en betydande del utav av trådarna så här på vintern.. Ofta kring något vi gjort eller hade på G. Nu väljer vi att förmedlar detta på annat sätt då. Resultatet blir förståss ett mindre levande forum. Jag tycker ni ska fundera över er strategi kring detta. ‘

    Väl mött.

  • challgren

    Medlem
    26 januari, 2013 vid 10:54

    @Milkman 706032 wrote:

    För några år sedan var vi inblandad i en betydande del utav av trådarna så här på vintern.. Ofta kring något vi gjort eller hade på G. Nu väljer vi att förmedlar detta på annat sätt då. Resultatet blir förståss ett mindre levande forum. Jag tycker ni ska fundera över er strategi kring detta. ‘

    Väl mött.

    Milkman! När jag tittar på statistiken på dina tidigare inlägg så är en stor del av dina inlägg rörande tips på produkter som ni säljer på Surfbussen.se…tips på att ni har produkter hemma….att man ska komma förbi och klämma på produkterna, länkar till er facebook-sida mm.
    Det är väldigt mycket säljande helt enkelt!
    Surfbussen.se ÄR nasare av kiteprodukter och kurser/camps och ni lever på detta. Varför ska ni ha rätt att posta reklam på sidorna när andra annonsörer som KÖPER plats inte ens gör det? Du får gärna ringa eller maila mig och ta den diskussionen med mig! christian(a)surfzone.se eller nollsjunoll 655 59 95.

  • skanepaul

    Medlem
    26 januari, 2013 vid 20:16

    Så man kan alltså inte “längre” starta en tråd i “Allmänt snack” där man skriver t.ex. “kom till mossbystrand idag, vi är där, surfar och visar våra produkter”?

    Om jag lägger upp en film med vår logga, märkesloggor för våra produkter i inledningen, kommer den då tas bort?

  • vogon-jeltz

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 06:33

    Facebook är Steffos Nemisis . Tråkigt nog

  • henryk

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 08:22

    För min del upplever jag att “konfen” (windsurfing – allmänt) som jag kollat nästan dagligen i många år fram tills nu – ligger alldeles “för långt bort” från startsidan i den nya layouten …. !?
    Jag kollar nästan bara konfen i min ajfån på t-banan, och där måste man låååångt ner i en låång lista- upplevde det mycket mer lättläst i Tapatalk appen – där jag dessutom slapp annonserna 😉 …. Hmm, just det – det är det det här handlar om – att ha ett forum som är mer öppet för inlägg med info med kommersiella inslag – gör det mer livaktigt, dock minskar ju möjligheten för Surfzone’s egen annonsförsäljning – gäller väl att lägga sig på en nivå så det känns motiverande hålla igång surfzone- men utan att “döda” sajten… nåja, marknadsekonomins magiska krafter borde ju fungera här, för mycket regler, färre läsare – färre annonsörer… ändring till ett friare forum !? Just nu känns det rätt så dött tyvärr 🙁

  • ola-h

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 08:35

    Hmm. Jag följt och postat på olika forum (vindsurf, foto, skidor etc)i säkert 20 år. Det är tyvärr ett rätt vanligt fenomen: det görs någon uppdatering, men lite ny layout, några dagar när forumet inte funkar och ev lite ändrad funktionalitet och nya regler. Sedan tappar forumet nästan hela attraktionskraften och “dör” eller i alla fall faller ned i “en lägre liga” när några centrala figurer flyttar huvuddelen av sitt engagemang till något annat forum eller annan media. Även stora forum med många hundra eller många tusen användare är ofta helt beroende av en liten “toppgrupp”.

    Det finns en klassisk artikel av Shirky som beskriver en del av detta fenomen. Den är 10 år gammal och i “internetålder” från en annan tid, men fortfarande tror jag att själva huvudmekanismen för det hela är den som beskrivs i Shyrkys klassiker:
    http://www.shirky.com/writings/group_enemy.html

  • challgren

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 11:18

    Jag kan, efter att ha kollat statistik från tidigare år, säga att forumet är på samma nivå som tidigare. Vintern är inte Surfzones säsong och därav är det betydligt mindre inlägg. Facebook är självklart en konkurrent när det gäller diskussioner mm…men hittils har vi faktiskt inte märkt av det nämnvärt. Kanske skulle Surfzone vuxit massor utan Facebook. Nu ligger vi på samma nivå som tidigare.

    När det gäller designen på första sidan så kan jag hålla med om att forumet behöver lyftas fram där och det kommer en uppdatering med det relativt snart hoppas jag.

    @SkånePaul 706073 wrote:

    Så man kan alltså inte “längre” starta en tråd i “Allmänt snack” där man skriver t.ex. “kom till mossbystrand idag, vi är där, surfar och visar våra produkter”?

    Varför räcker det inte med “kom till mossbystrand idag, vi är där och surfar!”?
    Jag tror faktiskt att ni skulle få mer cred om ni inte var så “säljande” hela tiden!

    @SkånePaul 706073 wrote:

    Om jag lägger upp en film med vår logga, märkesloggor för våra produkter i inledningen, kommer den då tas bort?

    Nej. Men det beror ju självklart på hur filmen ser ut…det förstår nog du också.

Sida 1 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Konfen död?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.