Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Konfen död?

  • gnutten

    Medlem
    5 mars, 2013 vid 10:52

    För min egen del handlar nog mer om det här:
    @Svenne 707386 wrote:

    Sen kan jag inte låta bli att tycka att kiteforumets prepubertala debatter som pågick för några år sen var kul, nu har ni blivit lika pretto som speedsurfare. Ni har väl vuxit upp ni också, kan jag anta.

    än om trådarna innehåller mer eller mindre reklam.

    Fram med mera oseriösa inlägg på konfen! 😀
    (iofs den här tråden är ju stundtals ganska underhållande…)

  • skanepaul

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 07:27

    Som sagt än en gång, ägarna här borde ta en titt på kiteforum.com. Ett väldigt levande forum med fullt av “reklam” i allehanda trådar men som inte verkar lida direkt av det.

  • rrd_z

    Medlem
    12 mars, 2013 vid 18:23

    @SkånePaul 707712 wrote:

    Som sagt än en gång, ägarna här borde ta en titt på kiteforum.com. Ett väldigt levande forum med fullt av “reklam” i allehanda trådar men som inte verkar lida direkt av det.

    En fråga Paul , låter du dina elever gå kiteskola gratis ? och isf tror du de andra kiteskolorna hade uppskattat de ?
    Kan tänka mig de är så när de gäller DIREKT reklam här också… hade jag betalat tusentals kronor för en reklam spot så hade jag vart minst sagt inte direkt vart så road över de….

    DOCK kommer vi nog aldrig komma ifrån “reklamen” i film klipp som läggs upp….

    Sen vet jag inte hur många gånger jag har läst en topic som lyder “vilken storlek på kite / bräda ska jag ha” som genast blir ett totalt märkes krig vilket inte ger personen ifråga något vettigt att gå efter….

    Signaturer : absolut tycker inte de är DIREKT reklam….

    Vad de gäller Surfbussen så tycker jag personligen att de är trevligt att dom lägger ut att “nu kör vi ner till varberg/björkäng över helgen” livar upp lite och tycker kanske dom fått lite mkt smörja i denna tråden…
    Sen är de rätt skönt när dom åker tillbaka till sveriges baksida igen ;))
    Och stränderna blir mindre befolkade och mer plats åt oss =)

    Tävlingar/event : De tycker jag personligen är väldigt svårt att avstå. Med tanke på tävlingar ( de är ofta sponsrade av märken och företag som nämns i deras post) !

    Men för ett par hundralappar så tror jag både skolor och små företag har råd att faktist få en reklam spot på Surfzone…
    Personligen hade jag själv inte velat jobba gratis på surfzone och de är nog deras reklam inkomster som gör att sidan fortfarande är uppe och att sidan blivit större o större…..

    Så sammanfattning Tycker inte folket bakom surfzone gjort direkt något fel när de kommer till DIREKT reklam… Cash is King.

  • skanepaul

    Medlem
    13 mars, 2013 vid 12:12

    Frågan är ju vad som är direktreklam, för mig är det att man typ har en annons med en vara eller tjänst som tråden är skapad ifrån och INTE en tråd med t.ex. “Idag befinner vi oss i Habo, kom och prova nya produkter bla bla bla….” en sån tråd tycker jag bidrar till “surfsverige”.

    Det har precis skapats en tråd eller två angående IKO examinator och den fick ligga kvar trots att den var full med “reklam” inte flyttades den till branschnyheter, inte så konsekvent!

    OBS! Jag tycker dock personligen att det är ok att skapa en sån tråd!!!

    Sen trådar som blir märkeskrig, det är sådana trådar som jag menar att där skjuter man sig själv i foten om man går igång ordentligt, som händer ganska ofta på kiteforum bl.a.

Sida 6 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Konfen död?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.