Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Konstant förvaring av utr. i bilen/bussen

• Konstant förvaring av utr. i bilen/bussen

Publicerad av gurra1978 på 21 januari, 2003 vid 16:45

Är det någon/några av er som förvarar er utrustning i surfbussen hela tiden? Täcker vanlig stöldförsäkring allting i fordonet också? Hur mår segel av att alltid vara lite fuktiga och inrullade i en bil?

/Det är problem med förvaring när man bor i lägenhet.

anonym-anvandare svarade 21 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 januari, 2003 vid 16:58

Tyvärr, tror inte försäkringen täcker detta.
    Det är skillnad på om du är ute och reser eller är hemma.
    Om det blir stulet i bilen när du är på resa finns även en gräns på hur mycket maxersättningen är. För mig tror jag det är 30.000.-

Det finns ett undantag då du får ersättning för om du har grejerna i bilen och bilen står parkerad hemma. Det är om du packar bilen kvällen innan en tidig resa. Dock finns det föremål som aldrig kan få ersättning för om det ligger i bilen tex smycken och sprit.

Jag bor i lägenhet. Jag har spritt grejerna lite här och där. Under sängen, balkongen, bakom soffan och i källarförrådet. Källarförrådet kan vara ett osäkert alternativ men min hemförsäkring täcker faktiskt om det skulle bli stulet där.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 januari, 2003 vid 17:01

Glömde säga att det är hemförsäkringen som ger dig ersättning för stulna vindsuring mtrl när du är på resa. Alltså inte bilförsäkringen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Konstant förvaring av utr. i bilen/bussen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.