Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kontakta SVT vid nästa stomm..?!

  • kontakta SVT vid nästa stomm..?!

    Publicerad av aerial-arnie på 1 november, 2001 vid 08:24

    Tycker att vi kan/måste kontakta SVT eller lokal TV, nästa gång det blir storm. Kan dem filma oss nötterna, i stället från nån jojo-gubbe som babbler i 5 minuter om säkerhet o risker för billester på öresunds bron (TRÅKIGT). Dem får 1000x häftigare bilder o vi får litte uppmärksamhet o respekt. Det är bara 2 typ av nötter som tycker om storm: (vind)surfare o fågelskådarer. Vi måste göra mer reklam för vår sport och inte hålla det för oss själva så att resten av dem “vanliga” människor börje förstår varför vi gör som vi gör, eller….???!!!

    dr-masse svarade 22 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • silversurfarn

    Medlem
    1 november, 2001 vid 08:28

    Varför tycker fågelskådare om storm?
    För övrigt tycker jag att din idé låter super, man blir ju lite trött på att höra att si-och-så många träd blåst ner och si-och-så många timmar blev tåget från Stockholm försenat. Lite vindsurfing vore nytt och fräscht.

    /Anders

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2001 vid 09:36

    En vän till mig , som själv surfar , har gjört en del ( wind )surf documentärer med bl.a kända freestylister från södra sverige och SM surfing 2000 som avgjördes i Marocko. Det sändes faktisk i TV .
    Enligt honom är TV bolagen knappast intresserade.

    Vi ses .
    Hendrik

  • aerial-arnie

    Medlem
    1 november, 2001 vid 09:39

    mycket bra att du tycker med mig! Varför fågelskådarer? Föratt med en sån storm som igår, iförgår o idag blåser det mycket exotiska havsfåglar från attlanten i. Dem kan inte landa eller vara på vattnet och hamner tillslutet på svenska västkusten. Min kollega är en sån som skådar och ner det blåser blir han lika knäpp som mig, föratt då kommer han att ser många nya arter. Jag tycker det är kankse konstig men det är ju roligt att samma vädertyp ger samma kännsla hos andra nötter.

    Men, som sagt kontakta SVT eller sydnytt eller vem som helst, ber dem att tar med en kamera och dem kommer att uppleve nåt som dem har aldrig sett. Det är ju så att: “it doesn’t matter how they talk about you, aslong as they talk about you”. Och jag tror att vi blir ännu mer radikal om vi har en SVT kamera riktigt mot vattnet (fetatste manöver kommer oftast att med eller?)

    arn

  • seasurf

    Medlem
    1 november, 2001 vid 09:39

    För ett antal år sedan visade man på nyheterna bilder från en cyklon i Filippinerna eller Malaysia eller någonstans där. Som avslutning sade man att det även fanns de som uppskattade stormvindarna och sedan var det en kort sekvens med två windsurfare som seglade på något som såg ut som 3.0 och gav järnet. Jag har även ett urklipp från DN för några år sedan när orkanen Lilly härjade över engelska öarna med bild på en britt två meter upp i luften i vågorna i Lungland Bay, södra Wales.
    Gjutet bra förslag att tipsa media om man ska ut i storm tycker jag!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2001 vid 09:47

    Hurra för nötterna!

    Jo, varenda gång jag är ute och seglar nu så kommer det fram nån och frågar och tycker att det är häftigt, så ring till TV, ni som kan visa upp er ordentligt, och visa att i Sverige vet vi minsann hur man tämjer stormar!

  • aerial-arnie

    Medlem
    1 november, 2001 vid 09:54

    sånna tråkiga nyhetter vill vi inte höra, var positiv och då kommer TV-en säkert. Den som inte våger kommer ingenstans heller. Vad faan är nyhetsvärde av en rädd nött som stor vid tullen på öresundsbron och babblar att det blåser så mycket (stakkars honom). Dem vissade inte ens hur mycket det blåste. Med vindsurfare som flyger genom lyften, rippa vågor och är faktiskt dem ändå som våger tar sig ut på vattnet (till skillnad från alla andra fegisar) med bara en pytte lite bräda o segel, dem är riktiga tuffingar, det ska vissas på TV. Det är vad människor tycker är kul, nytt, det pratar dem om nästa dan på kaffeerast inte han jojo på bron. Eller hur!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2001 vid 10:30

    Kontakta Bill Watts som säkert har ideer.
    Tagningar vid brofäste i Limhamn vore häftigt.

    Nu sticker jag ut.

    / Hendrik

  • aerial-arnie

    Medlem
    1 november, 2001 vid 10:40

    Hmmm, ska kontakta honom, men har du nån telefon eller email address. Bara ett namn ger inte så mycket. O visst är det häftigt vid brofäste men det är ju inte nån bra ställe. Var vi var igår t.ex. med nästa mashöga dyning o 2mtr brytande rena vågor, sideshore wind, det ska dem filma. Ingen fusk för att det ska ser bra ut, bjegh. Hardcore rules babe!!!!

    arn

  • borje

    Medlem
    1 november, 2001 vid 13:41

    TV verkar tycka att surfing bara är ett av många sätt att ramla i vattnet under semestern! Vi har ju haft svenskar i världseliten länge men TV bryr sig inte.

  • andreas-f

    Medlem
    1 november, 2001 vid 18:52

    Svt1 visade alldeles nyss 5-10 sekunders surf från Apelviken i samband med ett reportage om stormen. Skoj!

  • ola_p

    Medlem
    1 november, 2001 vid 18:59

    Det vart lite surf idag dock var det inga av de grymma bilder de hade fått om de hade vart där i söndags. Då var det minnsann STORA vågor och MYCKET vind. Alla reportage de gör är vindfattiga, tyvärr, så det var inte några häftiga bilder de visade. Nehej, så vi får väl tjata ihjäl dom nästa gång det är nordväststorm i Apelviken på gång…
    …nästa gång…

  • q-lobo

    Medlem
    1 november, 2001 vid 19:02

    har en polare som jobbar på svt, ska höra med honom om det finns pengar i budgeten,,,,

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2001 vid 19:26

    Jag ringde Bill , han har tid för det fast först om 14 dagar. Dina polare vet vem han är eller fråga Paddy.
    Var på Riban idag , med 5.0 överriggad med min vikt 88 kg.
    Vattnet var helt brunfärgad som kom säkert från Köpenhamn.
    Annars var det 3 stycken ute i Limhamn som körde 5.0.

    Nästa blir lördag , hoppas på Skanör.

    Att klaga på SVT hjälpte tydligen , 5 sekunder på nyheterna
    fast du var inte där.

    / Hendrik

  • aerial-arnie

    Medlem
    2 november, 2001 vid 07:34

    Yippeee då har vi fått 5 sekunder av “Fame”. Och jag klagar inte!!! Jag hadde ett förslag som vi kan kankse genomföra. That’s it! Det är många tipser som ruller i. Vad jag menar är att lite uppmärksamhet är aldrig fel, men då ska det vara på rätt sett! Hoppas han Bill Wwatson som dem pratar om kan hjälpa oss. Problem är att det är svårt att planera för dem antar jag. Man kan ju inte säga om 2 veckor, vid 13:00 ska vi filma er, risken är 100% att det inte blåser då men dagen after eller innan, förståss!

  • dr-masse

    Medlem
    2 november, 2001 vid 07:53

    Nämen, nu är ni ju igång igen… Är det bara jag som inte vill se vindsurfing på TV… 😉 Har ett gammalt inlägg med lite funderingar kring fenomenet här

    Så – vad är det som blir så mycket bättre av att vår sport blir megapoppis? Faktiskt så är jag lite osäker på svaret, kolla in dykning t ex, börjar ju nästan bli patetiskt…

    Att vi surfar stormen är kalas, men behöver alla se det? Vet ej… Men gärna några sköna mpegar på webben!

    Surfa På!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kontakta SVT vid nästa stomm..?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.