Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Konvertera en gammal Naish R3 till 4 linors?

  • Konvertera en gammal Naish R3 till 4 linors?

    Publicerad av krmer på 27 juli, 2006 vid 20:56

    Har plockat fram grejorna igen efter ett par år på hyllan och tänkte ändra om till 4 linors.
    Var ska jag fästa linorna om man vill göra om den till en 4 linors?

    kitedude svarade 17 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • jonaish

    Medlem
    27 juli, 2006 vid 21:12

    ja du…

    de e nog bäst om du fäster de nya linorna på kiten å bommen så klart 😀

    åååå du får gärna förklara lite bättre nästa gång…. asså, undrar du var på kiten lr på bommen du ska fästa linorna ?

    kanske både och 😉

    så ska de va på kajten iaf… å på bommen ska de “bakre linorna” va längst ut på bommen å de “främre linorna” i typ mitten av bommen med “depower” …….rätt va?!?!

  • krmer

    Medlem
    28 juli, 2006 vid 09:05

    Tackar så mycket. Det var uppe på kiten jag har problem. Men alla andra gamla linor som går emellan sidorna och hit och dit ska de bort eller? Sedan när man ska sätta dit de nya finns det flera olika ställen man kan fästa dem på. Den är spetsig i ändarna och ser inte ut som den på din bild.

    En nybörjare som är tacksam för svar

  • fred

    Medlem
    28 juli, 2006 vid 09:24
    Kr@mer wrote:
    Tackar så mycket. Det var uppe på kiten jag har problem. Men alla andra gamla linor som går emellan sidorna och hit och dit ska de bort eller? Sedan när man ska sätta dit de nya finns det flera olika ställen man kan fästa dem på. Den är spetsig i ändarna och ser inte ut som den på din bild.

    En nybörjare som är tacksam för svar

    Japp! slit bort skiten och rulla sen upp tipparna och knyt åt ordentligt, om du kikar efter så finns det säkert hål för linstumparna att knyta fast upprullningen av tipparna. När de e gjort sätts linorna till bommen fast som åvan nämnt, sen e de bar å åk.

  • krmer

    Medlem
    28 juli, 2006 vid 09:30

    Okej det ska jag kolla på tackar !

  • unhooked

    Medlem
    28 juli, 2006 vid 09:44

    neeeej konvertera inte! 2 linor is da shit!

  • mcdplb

    Medlem
    28 juli, 2006 vid 17:57

    Jag har en gammal R3 som är konverterad och kan ta lite foto på “arrangemanget” om du vill!? Hojta till så fixar jag lite bilder! 😉

  • lewold

    Medlem
    29 juli, 2006 vid 08:22

    Oh… kanske lika bra att hosta upp några kronor och köpa en beggad fyralinorsdrake 04 eller 05. Mycket säkrare, roligare och lättare att lära sig. Plus att det är synd att föstöra den fine kiten…

    Mecka själv om min wipika NSK för typ 4 år sen. Det blev inge bra och det slutade med att jag köpte en “modern” kite istället. Så jag tycker att du ska spara Naishen utan att mecka med bridlen.

  • pepa

    Medlem
    29 juli, 2006 vid 19:20

    Haha va e det med er? Av alla mina kites är jag stoltast över min 8.5 Wipika Classic!! Chefig och lättanvänd kite. No krussidulls, just go!

  • kitedude

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 10:39

    Har 3st gamla R3ór som jag kör fyrlinors. Funkar hur bra som helst. Lite taskig depower bara. Som sagt riv bort alla röda och blå snören, rulla in tipparna och fäst linorna i de två fästen som sitter nån halvmeter från vingtipparna.
    Rock On // KiteDude

  • pepa

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 10:44

    Word dude. Alldeles för mycket koll på årtal o mög här.

  • unhooked

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 10:45
    kitedude wrote:
    Lite taskig depower bara.

    å där försvann meningen med att modda om till 4-linors.

  • patrikol

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 21:38

    Har själv en gammal R3 7kvm funkar skit bra världens billigaste övningskite som man dessutom kan ha när det blåser som Fan!

    Precis som alla sagt redan bara att rulla upp fäst upprullningen med buntband sedan linorna på dom fästpunkterna som finns kvar.

    Väldigt enkelt och snabbt gjort.

    Fungerar klock rent!

    Jag kör med 5 linors shift system till min R3 så det funkar det med.

  • jonaish

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 21:53
    Unhooked wrote:
    kitedude wrote:
    Lite taskig depower bara.

    å där försvann meningen med att modda om till 4-linors.

    aaa fan dåå… då är de nog bäst om du moddar om till 5-linor…!!

    men varför vill du ha 4-linor ?? alla nya kajts har ju 5-linor.. såå ??!!?!?!?—

  • kitedude

    Medlem
    1 augusti, 2006 vid 09:11

    It´s all about Back to basics in the end……

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Konvertera en gammal Naish R3 till 4 linors?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.