Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köpa en eller två kites? Hjälp!

  • Köpa en eller två kites? Hjälp!

    Publicerad av ffsup på 23 juni, 2012 vid 19:33

    Hej forumet!

    Jag är helt färsk nybörjare så jag behöver hjälp med ett beslut. Ska jag satsa på att köpa en nyare kite tex 2011 slingshot RPM http://www.lasurf.se/product.php?id_product=100 eller något annat modernt, ELLER ska jag köpa 2 st kites från 08-09 tex naish cult eller cabrinha switchblade så täcker jag in ett större spann? Dvs antingen en (nästan) ny 12m eller två kites på ca 9m+14m. Har också kollat på ett par waroo 9+14m

    Eller har ni nåt annat förslag? Hjälp uppskattas! Det är ju en riktig djungel det här.

    Kan ju passa på att fråga om riktmärken på storlek av bräda också. Jag väger sisådär 77kg.

    Tack på förhand!

    acemattias svarade 11 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • filip81

    Medlem
    23 juni, 2012 vid 19:40

    Jag är också relativt ny, jag har 2 beggade kites, en SB 12:a 2007 och en Convert 9:a 2008.
    Jag har svårt att se att en nyare drake skulle göra underverk för mig, så än så länge kör jag på de jag har. 182 lång och väger 78 kg

  • brushanen

    Medlem
    23 juni, 2012 vid 20:13

    2 kites!
    cult gör ingen glad

  • walle

    Medlem
    23 juni, 2012 vid 21:19

    Kolla in http://www.switchkites.com där får du 2 NYA kites levererade hem till dörren till ett bättre pris än begagnade… levereras på 2-3dagar.

    BRA drakar, finns att testa/kika på runt om i landet.

    Annars betalar du några tusen extra och stödjer din lokala dealer, har du en handlare nära så stöd den!
    Ska du ändå nät shoppa så kör på Switch!

  • ffsup

    Medlem
    23 juni, 2012 vid 21:44

    Okej tack för era svar! Satsar på två kites då.

    MVH

  • above_the_law

    Medlem
    24 juni, 2012 vid 07:20

    Alla ggr två kites!