Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing köpa full deck pad till vågkitebräda

  • köpa full deck pad till vågkitebräda

    Publicerad av drakmannen på 18 juni, 2010 vid 20:12

    Letar efter alternativ till vax på min kitevågbräda, har en Cabrinha S-Quad som jag vill kunna köra utan straps och med strapps när det brallar i. Så min fråga är nu var kan jag få tag i “full deck grip” eller “full deck pads” så jag slipper vaxa brädan hela tiden?

    Efter lite googlande hittade jag pads för longboards http://www.kiteboarding.com/proddetail.asp?prod=dakine%5Ftraction%5Fpad

    kan man be ngn svensk surfshop ta in detta måntro?

    tacksam för synpunkter å svar

    drakmannen svarade 13 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • haze

    Medlem
    18 juni, 2010 vid 20:28

    Personligen så tycker jag att vax ger bättre “känsla” och grep än deck framme på brädan. Har det på en bräda och tycker jag har bättre grepp på min andra som jag kör wax på. Men som sagt det är ju min personliga åsikt.

    Och så vet jag att det är svårt att få tag på fulldeck. Har försökt fått tag på det men verkar som ingen har det i Sverige vad jag har hittat.

  • yann

    Medlem
    19 juni, 2010 vid 01:43

    Jag föredrar pads för kite. Vax ger bättre grepp de första 15 minuterna typ innan det smälter under fötterna och smetas ut. Pads ger samma grepp hela tiden och dessutom lite skön dämpning under fötterna. Skönt att slippa kladdet också, speciellt från kallvattenvaxet.

  • drakmannen

    Medlem
    19 juni, 2010 vid 08:40

    yann du har inte koll på var man kan köpa pads som jag efterfrågar? kan man få surfers eller fahlens att ta in det dom säljer väl båda Dakines andra pads.

  • haze

    Medlem
    19 juni, 2010 vid 08:52

    Det fanns inte på Surfers sist jag var där. Hittade i Danmark på surfline.dk förra året. Men vet inte om de har nu. DaKine har ju inget “lager” i Sverige att tala om så kan kanske vara svårt att få tag på det via dom.

  • Kjello

    Gäst
    19 juni, 2010 vid 09:27

    Jag tänkte förr att använda mitt oanvända bomgrepp (till vindsurfbommar) har 2 rullar drygt 1 dm breda, längden kommer inte ihåg men drygt metern kanske 2 m, menade för att diagonalt rulla runt bommen med kontaktlim emellan.
    Dom borde va perfekt, lagom mjukt suger inte vatten “bra grepp och snyggt” lätt att limma på remsor med, bredvid varann.
    Det finns säkert i alla vindsurf affärer.

    Men jag köpte röd avrivningsväv (för halskydds-mönster menat att plasta igenom eller trycka in i ytfinish-plasten innan det härdat ) och med 2-komponent klarlack-målade jag brädan (maskerad runt om där jag inte ville halkskydda), lade på väven, och målade mer igenom väven, sen rev jag bort, oj vad snyggt, och håller super barfota greppet fortfarande efter c;a 20 år
    Men varning om du gör som jag med 2-komponent lack, vänta inte tills det härdat, börja riva av innan klibbtorrt, jag rev av vid klibbtorrt, och fick verkligen slita som ett djur för att få bort väven cm för cm (förvånad att väven höll för slitet, men elastiskt åt alla håll), kanske därför mönstret blev så väldigt fint.

    Jag köpte min Naish Custom Wave beggad med svart rutmönstrat full däck pad monterat, men det är inte lika säkert barfotagrepp på det, jämfört med mitt vävfixade halkskydd på vindsurfbrädorna, micro-väv-mönstret “riktigt fäster” mot fotsulorna utan att kännas vasst och riva sönder något..

  • yann

    Medlem
    19 juni, 2010 vid 09:50
    Yann;617844 wrote:
    Jag föredrar pads för kite. Vax ger bättre grepp de första 15 minuterna typ innan det smälter under fötterna och smetas ut. Pads ger samma grepp hela tiden och dessutom lite skön dämpning under fötterna. Skönt att slippa kladdet också, speciellt från kallvattenvaxet.

    Nej tyvärr. sandskater.co.uk hade förrut men tydligen inte längre. Köpte senast en DaKine hos RobSport som var najs.

  • rydstrom

    Medlem
    19 juni, 2010 vid 10:30

    jag köpte två paket Arch Bar från ohana i halmstad och limmad på som en front pad och hade en deckpad där bak redan, det är lite bulligt, men det funkar finfint

  • sourra

    Medlem
    20 juni, 2010 vid 00:28

    Jag köpte på sandskater.co.uk (som nu har utgått) efter tips från Yann. Det var ett kit med tre kvadratiska pads som man fick klippa och fixa med så det täcker. Det blev grymt bra så man behöver inte hänga upp sig på att köpa en heltäckande bit.

  • chrille

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 16:27

    Jag har några fulldeck pads på lager. 114 x 38cm, svarta och fräst greppmönster. 5mm tjocka (standard för surf traction pads). Tror det är exakt samma modell som Yann köpte av mig för några år sedan.

    /Chrille

  • roland

    Medlem
    22 juni, 2010 vid 09:54

    Va ska du ha för din tablas???

  • chrille

    Medlem
    22 juni, 2010 vid 17:12

    Menar du surfbräda eller pads Hasse?

  • zilversurfarn

    Medlem
    22 juni, 2010 vid 20:11
    Chrille;618177 wrote:
    Jag har några fulldeck pads på lager. 114 x 38cm, svarta och fräst greppmönster. 5mm tjocka (standard för surf traction pads). Tror det är exakt samma modell som Yann köpte av mig för några år sedan.

    /Chrille

    Jag är intresserad av en sån, har du nån bild, vad kostar dom?

  • roland

    Medlem
    22 juni, 2010 vid 22:24

    Brädan:)

  • drakmannen

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 14:03

    Tack för alla svar, hittade dakine longboard pad på No Comply i gbg efter att killen i shopen rotat lite i lagret. Så nu e det bara ut å shredda som gäller! Finns även nere hos Fahlens såg jag för den som vill ha det.

    Peace out

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing köpa full deck pad till vågkitebräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.