Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing köpa kärna till bräda

  • köpa kärna till bräda

    Publicerad av alex_ på 27 augusti, 2006 vid 14:20

    någon som vet var man får tag på frigolitblock stora nog för brädbygge? har kollat med byggvaruhusen som inte har tillräckligt stora… kan man sätta ihop flera stycken kanske?

    tsss svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • johanc

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 17:28
  • Oregistrerad

    Gäst
    27 augusti, 2006 vid 18:35

    Hej.
    Använd helst frigolit med 20kg/m3 densitet då lättare frigolit nästan alltid ger invändiga “delamineringar” efter någon säsong oavsett laminat-teknologi. Det bildas ett hålrum ca. 1-2 cm. innanför laminatet. Detta drabbar dock mest vågbrädor ,så om du skall bygga en slalom- eller formulabräda funkar 15kilos bra. Du kan måttbeställa och hämta på:

    Sundolitt AB – Borås
    Tel. 0322-62 60 00
    44782 VÅRGÅRDA

    Sist jag köpte där betalade jag ca. 600:-/kubikmeter…
    Men det var några år sedan=)

    /Janne Blidberg

  • tsss

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 20:17
    Alex_ wrote:
    någon som vet var man får tag på frigolitblock stora nog för brädbygge? har kollat med byggvaruhusen som inte har tillräckligt stora… kan man sätta ihop flera stycken kanske?

    Jag har ett tremetersblock liggande, bredd 1 meter, som du kan få köpa en bit billigt ifrån.
    Köpte det i våras av en annan kille i Sthm. Ditt problem är nog frakten till Malmö, jag kommer inte att vara dyr på själva biten. (En flaska whisky?)

    Du kan ringa mig på tel 070 4442174 (jobbtelefon, hemtel håller på att strula just nu) Tomas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing köpa kärna till bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.