köpa kärna till bräda

Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av tsss.

• Författare
     Alex_
    Medlem

någon som vet var man får tag på frigolitblock stora nog för brädbygge? har kollat med byggvaruhusen som inte har tillräckligt stora… kan man sätta ihop flera stycken kanske?

JohanC
    Medlem
     Oregistrerad
    Gäst

Hej.
    Använd helst frigolit med 20kg/m3 densitet då lättare frigolit nästan alltid ger invändiga “delamineringar” efter någon säsong oavsett laminat-teknologi. Det bildas ett hålrum ca. 1-2 cm. innanför laminatet. Detta drabbar dock mest vågbrädor ,så om du skall bygga en slalom- eller formulabräda funkar 15kilos bra. Du kan måttbeställa och hämta på:

Sundolitt AB – Borås
    Tel. 0322-62 60 00
    44782 VÅRGÅRDA

Sist jag köpte där betalade jag ca. 600:-/kubikmeter…
    Men det var några år sedan=)

/Janne Blidberg

tsss
    Deltagare
    Alex_ wrote:
    någon som vet var man får tag på frigolitblock stora nog för brädbygge? har kollat med byggvaruhusen som inte har tillräckligt stora… kan man sätta ihop flera stycken kanske?

Jag har ett tremetersblock liggande, bredd 1 meter, som du kan få köpa en bit billigt ifrån.
    Köpte det i våras av en annan kille i Sthm. Ditt problem är nog frakten till Malmö, jag kommer inte att vara dyr på själva biten. (En flaska whisky?)

Du kan ringa mig på tel 070 4442174 (jobbtelefon, hemtel håller på att strula just nu) Tomas

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account