Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köpa kite på alibaba.com

  • lima-ko

    Medlem
    28 juni, 2013 vid 13:05

    Alibaba.com (?), är det eBay för snodda prylar eller vadå =)?

  • *********

    Gäst
    28 juni, 2013 vid 14:05

    grossist imp från asien

  • lima-ko

    Medlem
    28 juni, 2013 vid 14:21

    Ok, intressant val av domän ;).

  • mericsson

    Medlem
    28 juni, 2013 vid 19:49

    Om inte jag minns fel är Alibaba typ världens tredje största ehandlare…

  • mericsson

    Medlem
    28 juni, 2013 vid 19:57

    Vill tillägga att jag tycker man bör satsa lokalt. Förstår om våra handlare inte är så sugna på att ta hand om ev problem med saker som är köpta utomlands…

  • ruzzbug

    Medlem
    29 juni, 2013 vid 20:18

    Det spelar väl ingen roll var jag köper den och om det uppstår problem så är det inget jag tänker tvinga någon till att fixa. Det får väl dem göra om dem vill, och även hoppa över om dem känner för de.

  • milkman

    Medlem
    30 juni, 2013 vid 00:13

    Ruzzbug. Låter bra. Jag axlar gärna din deal och lovar dig därför följande:
    450USD per kite + svensk tull och moms (som du inte kommer undan annat än om du försöker smuggla vilket är olagligt)

    Du kommer få en kite som motsvarar en SS RPM, troligen till och med bättre enligt min erfarenhet. Draken du få kommer jag sälja utan risk för varumärkesintrång. Därför kommer det vara en skickligt utförd kopia. Den kommer fungera lika bra som jag lovar att den gör med lite lagom kinesisk översättning utav en lämplig manual. Men eftersom det står SS RPM på den så är det ju ingen risk för dig.

    Det kan eventuellt hända att du önskar att kiten beter sig mer som du förväntat dig, med tanke på varumärke etc. Men det är inget du behöver vara nervös för, du vänjer dig fort.

    Om du känner att du vill byta, få en garantifråga löst eller köpa en reservdel så du inte missar surfdagar så vill jag bara påminna om att dealen är att du hävdar att problem är något du kan fixa själv…

    Det gäller förstås bara om du beställer tre i taget och att eventuella kompisar som köper ihop ställer upp på samma vilkor! Samt att ni betalar frakten förståss…

    Väl mött /Jens
    PS. Sverige är billigt i kitesvängen, köp lokalt! 🙂

  • dameli

    Medlem
    3 juli, 2013 vid 14:19

    @mericsson 712264 wrote:

    Vill tillägga att jag tycker man bör satsa lokalt. Förstår om våra handlare inte är så sugna på att ta hand om ev problem med saker som är köpta utomlands…

    Tur att bilhandlare inte resonerande på samma sätt…som lokala surf försäljare…

  • johanvm

    Medlem
    3 juli, 2013 vid 15:03

    Hej, Alibaba är ju ett känt begrepp, dock har jag själv ingen egen erfarenhet av dem. Ibland kan det vara idé att dra öronen åt sig om om dealen är lite för bra för att vara rimlig. Jag drar mig till minnes följande tråd:
    http://www.svensktmodellflyg.se/forum1.asp?viewmode=1&msgid=241450&page=&CurrentMainTopic=14&replypage=99

    Nu är visserligen det här SCAM-fallet två år gammalt, men vad har skett sen dess för att öka säkerheten???
    /Johan

    Edit – Jag kollade länken: “unverified supplier” …hmmmm

  • mericsson

    Medlem
    3 juli, 2013 vid 20:00

    @dameli 712483 wrote:

    Tur att bilhandlare inte resonerande på samma sätt…som lokala surf försäljare…

    Förstår inte riktigt… Klart att om du kommer med din kite som är köpt utomlands till en svensk handlare och vill “serva” den, dvs byta ut bladder, linor, laga duken etc så hjälper de dig nog och det kostar därefter. Men finns flera exempel där personer köpt kite utomlands och sen vill få garanti-saker gjort hos sin lokala handlare. Visst, hade märkena haft World Wide Guarantee så är det kanske inga problem, men det har nog inte de flesta iaf.

  • lazer

    Medlem
    4 juli, 2013 vid 14:05

    Hej.
    Har gjort rätt många affärer på alibaba.com… är ganska säker på att du kommer bli blåst om du skicka pengar till dom via western union….

    Mitt råd är att inte köpa!!!!

  • svinet

    Medlem
    8 juli, 2013 vid 09:22

    Låter som en stor risk. Kan varmt rekommendera http://switchkites.com/ för prisvärda drakar och bra kvalité för pengarna. Har precis köpte en Combat 2 som jag är jättenöjd med. Bra service och snabb leverans.

  • sourra

    Medlem
    8 juli, 2013 vid 12:48

    Annars kan du ju alltid köpa svenskbeg. Det säljs mycket grejer som är knappt använda.

  • lima-ko

    Medlem
    9 juli, 2013 vid 07:12

    Vart håller du till Henrik (Ruzzbug)?

    @Svinet 712679 wrote:

    Låter som en stor risk. Kan varmt rekommendera http://switchkites.com/ för prisvärda drakar och bra kvalité för pengarna. Har precis köpte en Combat 2 som jag är jättenöjd med. Bra service och snabb leverans.

    Jag kan bara instämma, precis också köpt en Combat2 samt en Element2, båda finfina drakar för respektive gebit, ofta billigare än många överprisade (?) begagnade kites (ofta Cabrinha av någon anledning) här på Köp & Sälj.

  • gadget

    Medlem
    9 juli, 2013 vid 16:16

    Alibaba är som världen i allmänhet.
    Finns mao en hel del idioter och bedragare, dock har jag inte stött på några
    och jag har handlat en del olika saker där men jag kanske har haft tur!?
    Måste instämma med vissa tidigare inlägg som hänvisar till svenska handlare eller iaf europeiska.
    Du kommer garanterat åka på tull och moms (stort paket) och händer något kommer de tusenlapparna du sparat vara försumbara, t.ex vid garanti etc.
    Kineskvalitet är också lite sissodär och många gånger förstår de inte riktigt vad
    man frågar men svarar ändå, många gånger felaktigt.
    Jag vet att det mesta tillverkas där men de företagen (slingshot etc,) har ju då kvalitetskontroller.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köpa kite på alibaba.com

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.