Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa ny bom?

  • Köpa ny bom?

    Publicerad av maak13 på 17 oktober, 2015 vid 20:45

    Hej.

    Behöver köpa ny bom. Men vet inte vad jag ska köpa? Pengarna räcker inte till carbonbom. Bommen behöver ha måtten 190-240. Har funderat på al 360 aluminium mono ergal bom? Ngn som har testat den? Eller ska man köpa Chinok pro 1 ? Jag måste kunna montera uthalstrim på bommen. Den kommer annvändas till freerace segling. Och jag vill kunna köpa bommen i Sverige.
    Ngn som har ngn ide eller förslag?

    maak13 svarade 8 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • john1

    Medlem
    18 oktober, 2015 vid 12:33

    Titta på Aeron V-grip. Jag har också Chinook hämma, men tycker bättre om Aeron. Frontbeslagen är identiska, men Aerons bakstycke är mer funktionellt. kontakta någon affär för frågan om uthalstrimm.
    JJ

  • bicless

    Medlem
    18 oktober, 2015 vid 20:57

    Jag tror ingen butik har AL360 ergal i lager, Vi tar i alla fall hem den på beställning. Orsaken är att den är rätt dyr för att vara alu så säljs inte många. Folk börjar snegla på kol i den prisklassen. Jag har själv den ergal bommen som testbom och den funkar grymt bra. AL360 kvalitetsnivå över det mesta, handbyggda och superhållbarhet. Dock inte så lätta.
    Chinookbommen är riktigt stabil, nästan samma kvalle som Al360 och snäppet lättare. Annars tycker jag Severnes Blue Line bommar har bäst pris/kvalite kvot av de jag kört. Superstabila och snäppet bättre frontstycke än Aeron, Naish, Chinook, Sailloft (som alla kör samma aeronfront). Lite enklare spänna på och av bland annat och känns som den sitter hårdare också.

  • maak13

    Medlem
    20 oktober, 2015 vid 05:19

    Tack för infon!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa ny bom?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.