Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa ny bräda?

  • Köpa ny bräda?

    Publicerad av fjant på 11 maj, 2002 vid 20:50

    Jag går i tankar att köpa en ny bräda. Efter ett frenetiskt bläddrande i tidningar och kataloger under alla vindstilla dagar har jag hittat några brädor som verkar intressanta. Men nu till problemet; Jag vill ju provsegla brädan jag tänkt köpa, och hur löser man det? Jag tror ju knappast att surfhandlaren har möjlighet att “låna ut” en bräda, och det har jag ju full förståelse för. Men faktum kvarstår, jag vill ha min provtur!
    Jag bollar därför frågan vidare till alla erfarna surf-konsumenter här på konfen, och kanske även en och annan återförsäljare som råkar läsa detta!

    /Fjant

    fjant svarade 22 år sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • oscar

    Medlem
    11 maj, 2002 vid 21:35

    Du får väl våga ställa lite krav. Får du inte testsegla så köper du av någon annan, eller från tyskland.
    Annars har ju t ex SP testhelg i Haga i pingst. Och wallen har ett testcenter som kör omkring till olika stränder.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 maj, 2002 vid 06:54

    Hej,
    Surf-Unique.com har uthyrning av brädor där du får tillbaka hyrkostnaden om du köper det du hyr.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 maj, 2002 vid 06:54

    Hej,
    Surf-Unique.com har uthyrning av brädor där du får tillbaka hyrkostnaden om du köper det du hyr.

  • q-lobo

    Medlem
    12 maj, 2002 vid 11:30

    vad är det för bräda du har tänkt dig att köpa?

  • fjant

    Medlem
    12 maj, 2002 vid 18:58

    Jag hade tänkt mig en freeride bräda på ca. 130liter. Starboard Carve , Mistral Radar eller Fanatic Cross är brädor som verkar intressanta. Söker nåt med stort vindregister som inte skäms för sig i manövrarna.

    /Fjant

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa ny bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.