Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa prylar i Kina

  • svenne

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 15:45

    Ja, jag har massor av tips vad du inte ska köpa för att åka dit i tullen. Och det behöver inte vara cola för att du ska fastna, en damskjorta räcker…

    Det beror helt på vad du vill handla, det vi surfare vill åt brukar gå att få tag på billigare om man köper stora batcher. Sen beror det på var i Kina du ska, det finns bra marknader för kläder etc men sportartiklar är svårt att hitta billigt i Peking till exempel.

  • tim-eriksson

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 16:28

    Elektronik!

  • imported_macts

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 19:21

    @Tim.Eriksson 447505 wrote:

    Elektronik!

    Nja, svarar jag på elektronik. kassa kopior är förvisso billigt, men räkna inte med att grejjorna håller så länge. Märkeselektronikprylar är förvisso lite billigare än i Sverige, men jag tycker inte att skillnaden är värd ingen garanti osv

    Däremot kläder kan du hitta snorbilligt på tex Silkmarket i Peking. förvisso kopior det också , men ack så billigt! Kul också att gå omkring och shoppa där, åtminståne tills man tröttnar på att ha försäljare som river och sliter i en.

    Tro INTE på deras utgångsbud, pruta tokmycket.

  • svenne

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:20
    MacTS;447573 wrote:
    Nja, svarar jag på elektronik. kassa kopior är förvisso billigt, men räkna inte med att grejjorna håller så länge. Märkeselektronikprylar är förvisso lite billigare än i Sverige, men jag tycker inte att skillnaden är värd ingen garanti osv

    Däremot kläder kan du hitta snorbilligt på tex Silkmarket i Peking. förvisso kopior det också , men ack så billigt! Kul också att gå omkring och shoppa där, åtminståne tills man tröttnar på att ha försäljare som river och sliter i en.

    Tro INTE på deras utgångsbud, pruta tokmycket.

    Om vi nu ska prata just Silk Market, eller vilken marknad som helst i Peking, går det att komma ner under 10% av utgångsbudet. Däremot bör man inte pruta hos skräddare om det inte är anmärkningsvärt dyrt. De ligger ofta rätt redan från början och det gäller även skräddarna på Silk Market. Den stora skräddaren rakt fram från rulltrappan på “skräddarplanet” har gjort riktigt bra kostymer till mig. Köp inte färdiga skjortor, det kostar lika lite att få de skräddarsydda också.

    Elektronik, där håller jag med Mackan. ALLA elekroniktillverkare har två linjer av sina produkter, en för västorienterade länder och en för Asien. Den asiatiska linjen har sämre kvalitét rakt av. Minneskort och pocketkameror och andra småsaker är okej att köpa, men de ska alltid testas. Kolla att minneskort verkligen är i närheten av vad det står på dem, är det ett 2 GB-kort så bör det vara 2 GB +- några procent. Om man nu prompt ska köpa elektronik så ska man ta tunnelbanan till västra sidan och sen taxi ytterligare en bit. Där finns en Allt-du-kan-tänka-dig-i-elväg-galleria med hyfsad kvalle på prylarna. Där ska man inte heller räkna med att få pruta, men å andra sidan blir man inte lurad. 2 hus á 5 våningar med bara kameror, minneskort, mediaspelare, hörlurar, telefoner. Orkar inte leta fram adressen, men om nån ska åka dit så släng iväg ett PM så ska jag gräva fram skiten.

    Har man minsta cykelintresse och tänker åka till Xi’an så skulle jag inte tveka att leta reda på en av de titansvetsarfirmorna som handbygger cykelramar. Hade jag vetat det förra året när jag var där så hade jag lätt förbrukat ett gäng tusenlappar till. Det är några som har beställt via Internet och ramarna ser riktigt fina ut.

  • tim-eriksson

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 23:39

    Hdd var ca 30-40% billigare för 1 år sedan iaf, om du tar hem 3-4 st så kan du spara in 2000 pix. Tycker jag är bra. Men det var förut, kanske annorlunda nu?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Köpa prylar i Kina

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.