Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köpes: Kiteutrustning till nybörjare, Malmöområdet

  • Köpes: Kiteutrustning till nybörjare, Malmöområdet

    Publicerad av frans96 på 27 april, 2013 vid 10:31

    Hej! Hade tänkt börja med kitesurfing och är intresserad av att köpa begagnad kiteutrustning i Malmöområdet/städer hyfsat nära.

    Behöver kite, bom, linor, bräda och eventuellt midjesele

    Jag väger ca 67,5 kg och är 177 cm lång.

    /Frans

    kitemaster svarade 11 år sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • debkausf

    Medlem
    27 april, 2013 vid 19:39

    Kolla in surfers.se

  • lasurf

    Medlem
    28 april, 2013 vid 06:00

    @frans96 709758 wrote:

    Hej! Hade tänkt börja med kitesurfing och är intresserad av att köpa begagnad kiteutrustning i Malmöområdet/städer hyfsat nära.

    Behöver kite, bom, linor, bräda och eventuellt midjesele

    Jag väger ca 67,5 kg och är 177 cm lång.

    /Frans

    kolla in Lasurf.se

  • pjoter

    Medlem
    28 april, 2013 vid 06:52

    kolla in surfbutik.se

    Hahaha, vilken meningsfull tråd det här blir. 🙂

    Kolla också in köp/sälj här på steffo (surfzone)
    eller facebookgruppen köp och sälj
    https://www.facebook.com/groups/318882004880818/

  • lima-ko

    Medlem
    28 april, 2013 vid 07:18

    @frans96 709758 wrote:

    Hej! Hade tänkt börja med kitesurfing och är intresserad av att köpa begagnad kiteutrustning i Malmöområdet/städer hyfsat nära.

    Behöver kite, bom, linor, bräda och eventuellt midjesele
    Jag väger ca 67,5 kg och är 177 cm lång.
    /Frans

    Vad har du för budget Frans?
    Antar att du kommer begränsa dig till en storlek kite, till att börja med i alla fall ? Hur ofta kommer du ha möjlighet att ta dig ut och köra, närhet till spot, flexibla arbetstider m.m.?

  • frans96

    Medlem
    28 april, 2013 vid 07:50

    @Lima-ko 709784 wrote:

    Vad har du för budget Frans?
    Antar att du kommer begränsa dig till en storlek kite, till att börja med i alla fall ? Hur ofta kommer du ha möjlighet att ta dig ut och köra, närhet till spot, flexibla arbetstider m.m.?

    Ja, hade tänkt börja med en drake. Eftersom jag är 17 kommer jag vara ledig hela sommaren så kommer köra varje dag det blåser bra, kommer också börja surfa efter skolan och på helger nu innan sommaren.
    Har ca 10 000 som budget.

  • eijrisch

    Medlem
    28 april, 2013 vid 10:10

    Börja med att boka in dig på en kurs! Finns många bra skolor runtomkring.
    En 11/12/13 kvm kite är väl ganska standard att börja med och funkar hyfsat ofta under sommarmånaderna. 2011/2012 årsmodeller går att hitta till bra priser och i bra skick! Kolla köpåsälj och även utförsäljningar av nya grejer. Som bräda funkar nog det mesta mellan 130-140*40-45cm till din vikt under första året, enklare att plana med en jättestor bräda i början men har du mycket tid och tar en kurs kommer du komma igång snabbt och vilja ha en mer normalstor.
    lycka till!

  • lima-ko

    Medlem
    29 april, 2013 vid 09:56

    @frans96 709786 wrote:

    Ja, hade tänkt börja med en drake. Eftersom jag är 17 kommer jag vara ledig hela sommaren så kommer köra varje dag det blåser bra, kommer också börja surfa efter skolan och på helger nu innan sommaren.
    Har ca 10 000 som budget.

    Ok, perfekt, då blir det lite lättare att komma med passande alternativ till dig.
    Och btw, som eijrisch också påpekar, har du gått kurs?

  • kitemaster

    Medlem
    29 april, 2013 vid 13:35

    Vi hjälper dig gärna med både kurs och utrustning.
    Du kan ringa min kollega Michael för att snacka begagnad utrustning: 0721 582 777 (vi har det mesta i alla prisklasser).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Köpes: Kiteutrustning till nybörjare, Malmöområdet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.