• Publicerad av pehr på 24 juli, 2006 vid 19:54

Hej!

Återfallssurfaren, började 1985 och slutade 1994. Nu kan jag inte hålla mig längre.:tongue:

Har fått ett erbjudande om att köpa en beg. JP Excite Full wood 05. 120 Liters. Mindre lagning i nos, lite slitna stroppar. Kan ni rek denna bräda för en som vill komma igång igen, samt vad är ett rimligt pris?

Hils

Pehr

pehr svarade 19 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    24 juli, 2006 vid 20:09

Troligen är den det, men vad väger du, i vilken fysisk form är du och hur var din kunskapsnivå när du la av?

Återfallet är det tillfälle då man inser att vindsurfing är väldigt fysiskt krävande, tekniken kommer rätt snabbt tillbaka men att bli lika urstark och super-uthållig som du antagligen var när du la av, det tar tid.

• pehr

Medlem
    25 juli, 2006 vid 10:00

Var i god form när jag slutade, surfade då mest slalom men även våg ibland.
    Väger idag 82 kilo och är inte vältränad längre och tänkte därför att en större bräds typ en på 120 liter borde vara lämpligt för att komma igång:crazy:

• jester

Medlem
    25 juli, 2006 vid 12:43

Brädan är nog lagom stor för dig (även om det idag finns *mycket* större brädor än när du la av). Brädorna har ju blivit kortare och bredare sen du la av.

en 05:a med lite lagningar i FWS bör ligga runt 5000:- skulle jag gissa. Kläm på brädan, och kolla så den inte är mjuk runt lagningen. Är den det, så har det läckt in vatten i brädan.

Kan även tipsa om Slalom/speed-delen av detta forum om du vill in och diskutera snabbåka. Dagens slalombrädor är oändligt mycket lättare att köra fort med jämfört med 80-talet.

Välkommen tillbaka!

• pehr

Medlem
    27 juli, 2006 vid 23:09

Tack Jesper

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA