Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing köpte en Fanatic just skate 258 som förstabräda..

  • köpte en Fanatic just skate 258 som förstabräda..

    Publicerad av vetjuinteens på 10 juli, 2016 vid 16:55

    Tjena!
    ja jag köpte ju en fanatic 258 häromdagen.. som första bräda! tänkte jag skulle testa den på vättern häromdagen. Dröm på, va ju vindstilla.

    Så vart kan jag åka i jönköping området för att få en ordentlig vind? och samtidigt, lär det va helt omöjligt lära sig på den brädan eller går det ändå tros? Tips är välkomna om ni tycker att det inte är helt omöjligt!

    Eller om ni vet nån surfskola i området, det hade jag uppskattat verkligen!

    robin svarade 7 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • emmhmms

    Medlem
    10 juli, 2016 vid 18:46

    Kände inte till brädan, så jag googlade. Fick upp denna bild som gör jag sätter likatecken med omöjlig att lära sig på då första saken du behöver lära dig är vattenstart…

    Köp en JP Explorer / Funster eller Starboard GO / Rio

    Skriv din vikt så kan vi hjälpa till med vilken volym du ska sikta på.

  • staffomania

    Medlem
    10 juli, 2016 vid 18:59

    Finns väl kurser och sånt i Motala..

  • vetjuinteens

    Medlem
    10 juli, 2016 vid 20:17

    @EMMHMMS 740169 wrote:

    Kände inte till brädan, så jag googlade. Fick upp denna bild som gör jag sätter likatecken med omöjlig att lära sig på då första saken du behöver lära dig är vattenstart…

    Köp en JP Explorer / Funster eller Starboard GO / Rio

    Skriv din vikt så kan vi hjälpa till med vilken volym du ska sikta på.

    Jag väger 80 jämna! ^^ och när det gäller brädan, det var denna
    https://www.google.se/search?q=fanatic+pure+skate+258&safe=off&espv=2&biw=1920&bih=979&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjIt5LT2unNAhUKGCwKHZXRABAQ_AUIBigB#imgrc=F7h5-FH8ogictM%3A (inte en aning hur man gör de sådär snyggt. c: ) den är väldigt böjd upp vid fronten och då smal.

  • staffomania

    Medlem
    10 juli, 2016 vid 20:26

    @Vetjuinteens 740171 wrote:

    Jag väger 80 jämna! ^^ och när det gäller brädan, det var denna
    https://www.google.se/search?q=fanatic+pure+skate+258&safe=off&espv=2&biw=1920&bih=979&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjIt5LT2unNAhUKGCwKHZXRABAQ_AUIBigB#imgrc=F7h5-FH8ogictM%3A (inte en aning hur man gör de sådär snyggt. c: ) den är väldigt böjd upp vid fronten och då smal.

    Den såg väääldigt smal ut.

  • the_novice

    Medlem
    11 juli, 2016 vid 06:43

    Det är en väldigt go bräda när man kan segla och vattenstarta, men det är inget för en nybörjare…

    Man börjar på en riktigt stor och bred “dörr-liknade” bräda så att man kan lära sig grunderna och segelhanteringen.

  • malibu

    Medlem
    11 juli, 2016 vid 08:45

    Jag väger 10kg mindre och mer eller mindre började på en 90l vågbräda, men det var svårt och tog lite tid, men jag undrar om inte det med dina 80kg på en 80l-bråda i Vättern är helt omöjligt uppdrag!!

    Innan dess körde jag några gånger på en 120l freeridebräda.

  • robin

    Medlem
    12 juli, 2016 vid 09:50

    Det där var en fantastisk liten bräda som inte ens märkte av chop, men det är tyvärr så långt från nybörjarbräda som man kan komma. Du behöver en större bräda som nybörjare. Åk till surfcentret i motala och hyr bräda ellerr gå en kurs så lär du dig snabbt. Spara din lilla bräda så kan du ha den om ett par säsonger när det blåser minst 10 m/s.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing köpte en Fanatic just skate 258 som förstabräda..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.