Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kort surffilm från Tjöööörn

  • Kort surffilm från Tjöööörn

    Publicerad av sajmon på 2 juni, 2010 vid 18:10

    Här kommer en liten filmsnutt i väntan på vind. Hade en riktigt tjusig dag förra veckan med perfekt tryck i 5.3an. Det var nästan lite midsommarkänsla i luften.

    [ame=”http://vimeo.com/12239207″]Stigis vÃ¥r 2010 on Vimeo[/ame]

    snaffe svarade 13 år, 11 månader sedan 13 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • petalz

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 18:17

    Grym rulle, perfekt ihopaklipp av olika vinklar!

  • aronh

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 18:19

    Grymt filmat! Trots stationär kamera blir det skön action. Gillar skarpt. Keep it up!

  • kesoone

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 20:41

    Håller helt med, kul, snyggt!

    Och kul att se försök, inte bara ihopsaxat alla fullträffar.

  • sajmon

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 21:12

    Tack tack, Kul att de uppskattades!

    Men jag blir ju något trött på de där tricket. Det vill sig aldrig. Men skam den som ger sig hehe!

  • dberg

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 05:33

    Hääääärligt! Jag inser ju nu att jag borde ha flyttat mitt i vintern istället för att ägna alla surfbara dagar åt att packa flyttkartonger… Och nu när flytten snart är förbi får vi hoppas att det slutar blåsa nordliga vindar. Var seglar man på nordliga vindar i grannskapet?

  • Knatte

    Gäst
    3 juni, 2010 vid 08:05

    Kul liten filmsnutt ni hade fixat ihop:laugh: Härlig sommarkänsla, om man inte hade sett hur påpälsade ni var..
    Var det en Go Pro HD helmet som du filmade med ibland?

  • sajmon

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 08:41
    dberg;615144 wrote:
    Var seglar man på nordliga vindar i grannskapet?

    Vet inga bra ställen vid N. Möjligen norra sidan av Tjörn.

    Knatte;615159 wrote:
    Kul liten filmsnutt ni hade fixat ihop:laugh: Härlig sommarkänsla, om man inte hade sett hur påpälsade ni var..
    Var det en Go Pro HD helmet som du filmade med ibland?

    Ska sanningen fram så är slutet av filmen filmad någon gång i april. Det var väl inte riktigt någon sommarkänsla då kanske 😉

    Kameran är en Panasonic Lumix DMC-FT1, monterad på ett gammalt bombeslag som jag satte fast på överdelen av en mast jag hade liggandes. Sedan trycke jag ner masten i botten/gyttjan ute på lämpligt ställe. På samma sätt satte jag fast kameran med bombeslaget på masten när jag surfade. Detta funkade förvånansvärt bra. 🙂

  • dberg

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 09:47
    Frusciante;615166 wrote:
    Vet inga bra ställen vid N. Möjligen norra sidan av Tjörn.

    Jag försökte segla i västra delen av askeröfjorden vid en hård nordostan för några veckor sedan, men det var ett elände. Byigt som f-n. Jag flyttar till Valsäng i dagarna så jag skall försöka kolla situationen i södra stigfjorden, men jag har inte så stort hopp. Vi får fortsätta hoppas på västanvinden.

  • pedersen

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 10:15
    Frusciante;615166 wrote:
    Kameran är en Panasonic Lumix DMC-FT1, monterad på ett gammalt bombeslag som jag satte fast på överdelen av en mast jag hade liggandes. Sedan trycke jag ner masten i botten/gyttjan ute på lämpligt ställe. På samma sätt satte jag fast kameran med bombeslaget på masten när jag surfade. Detta funkade förvånansvärt bra. 🙂

    Snygg film
    Jag har samma kamera. Försökte med ett gorillapodstativ på boomen när jag seglade. Kasst, det höll inte. Jag höll på att tappa kamera, den hängde bara kvar i handremmen, småpanik ute på vattnet där ett tag.
    Hur fäster du kameran när du kör.
    Vilken inställning på upplösningen filmar du med?

    -Bjarne-

  • sajmon

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 11:30

    Jag tog isär en gammal bom och satte den ovanför den andra. Sedan en genomgående bult i röret som jag sedan skruvar in i kameran. Plus ett extra fegsnöre för man vet ju inte vad som kan hända. Hittade en bild i mobilen men den visar inte så jättemycket, men du förstår nog.

    Är dock lite rädd för att åka runt med kameran på brädan. Den kostade ju en del. Kanske man skulle bygga någon typ av störtbur till den.

    Jag filmar som “Rörl JPEG” och sedan i HD, men då kan varje klipp bara vara i 8min. Men jag såg nu att om man väljer AVCHD Lite så kan klippen vara 15 minuter långa. Vill minnas att man kan få plats med dubbelt så mycket film då den komprimerar. Vet bara inte hur jag ska hantera de formatet efteråt. Ska ta en kik på de. 🙂

  • larry

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 12:29

    En av de bästa filmerna på länge. Vilket surfsug man fick. Vilken fart och surfkänsla….

  • jester

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 12:37

    Hmmm.. Det där såg hyfsat platt ut. Vart på Tjörn är det?

  • sajmon

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 13:04

    Tar emot att säga de, men de ligger faktiskt på Orust när jag tänker efter.
    Det ligger alldeles efter skåpesundsbron på Orustsidan.

  • mahi

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 14:06

    Det är platt och går att få hyffsade farter, dock blir slörarna ganska korta så det är svårt att få bra average.

  • mexi_

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 19:02

    Årets film, skön action och riktigt nära filmat, blev otroligt sugen!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kort surffilm från Tjöööörn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.