Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kort surffilm från Tjöööörn

  • rickard_nr1

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 19:12

    apgo film men vafan skäms på dej å blanda ihop öarna!

  • dberg

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 06:39
    Rickard_nr1;615250 wrote:
    apgo film men vafan skäms på dej å blanda ihop öarna!

    Orust börjar inte förrän vid Varekil, det vet ju alla! 😀

  • pedersen

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 09:57
    Frusciante;615186 wrote:
    Jag tog isär en gammal bom och satte den ovanför den andra. Sedan en genomgående bult i röret som jag sedan skruvar in i kameran. Plus ett extra fegsnöre för man vet ju inte vad som kan hända. Hittade en bild i mobilen men den visar inte så jättemycket, men du förstår nog.

    Är dock lite rädd för att åka runt med kameran på brädan. Den kostade ju en del. Kanske man skulle bygga någon typ av störtbur till den.

    Jag fattar precis. Jag har en gammal bom hemma, som jag var nära att slänga. De kan få ett nytt liv i filmbranschen alltså……
    Jag har också varit lite orolig för kamerans tålighet vid ett kastfall.

    Frusciante;615186 wrote:
    Jag filmar som “Rörl JPEG” och sedan i HD, men då kan varje klipp bara vara i 8min. Men jag såg nu att om man väljer AVCHD Lite så kan klippen vara 15 minuter långa. Vill minnas att man kan få plats med dubbelt så mycket film då den komprimerar. Vet bara inte hur jag ska hantera de formatet efteråt. Ska ta en kik på de. 🙂

    Känner igen problemet med filtypen, men fick man inte med ett program till kameran som är till för AVCHD?

  • sajmon

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 10:20

    Jo det stämmer nog att de följde med mjukvara, men jag hittade ett program “AVS video converter” som man kan använda till att konvertera om till alla möjliga format med. Man bara köar alla mts filer från kameran in i programmet så fixar den biffen medan man äter. Riktigt smidigt.. o man kan göra massa nördiga inställningar med ljud o bild.

    Jag försökte jämföra hur Kvalitén var jämfört med “rörl jpeg” o tror att med “AVCHD Lite” blir det liiiite suddigare när det är mycket rörelse. Men är man inte kräsen med kvalitén så är ju AVCHD Lite att föredra då man kan få högupplöst video som inte tar någon plats på minneskortet. Perfa ute på surfet 🙂

    I den här filmen komprimerade jag lite väl hårt så kvalitén blev lidande. Jag var rädd att de skulle ta tid att ladda fram.. fast de dagarna är väl över antar jag. 😉

  • m3lk3r

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 12:15

    Kul med lite skit från tjörn! Får testa där snart för fan!

  • snaffe

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 12:32

    Bra jobbat och snygga vinklar!

    http://www.windsurflund.se

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kort surffilm från Tjöööörn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.