Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Korta/tjej-armar

  • Korta/tjej-armar

    Publicerad av superoskar på 3 april, 2010 vid 13:14

    Börjar bli dags att ge tjejen några kite-lektioner. Vi försökte lite förra året men ett stort problem var att hon helt enkelt inte hade tillräckligt långa armar för att utnyttja mer än kanske 10 cm av depowern.
    Hör löser ni med korta armar detta? Finns det kanske superkorta chickenloopar? Någon med tips?

    Tack på förhand,
    Oskar

    dalen svarade 14 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • pepa

    Medlem
    3 april, 2010 vid 13:18

    Sittsele?

  • skotten

    Medlem
    3 april, 2010 vid 14:30

    thats a really decent suggestion actually : )

    On my courses, I normally set the stopper and adjust depower for the midgets so if they drop the bar they can still get a hold of it again. it will do just fine in the beginning : )

  • cortex

    Medlem
    3 april, 2010 vid 14:54

    Korta ner depowerlinan en del. Hon kommer då iofs att tappa möjligheten att power’a upp fullt, men å andra sidan är hon nog ganska lätt om hon är liten så det borde vara lugnt.

    Fördelen med att korta depower-linan jämfört med att sätta en stopper är att man inte tappar depower… Vilket kan vara bra om man är lätt; speciellt till en nybörjare.

    /Kaj

  • milkman

    Medlem
    3 april, 2010 vid 21:03

    Fast en kort Chicken loop tillsammans med en sittsele är nog bästa lösningen annars.

  • skejtar_henke

    Medlem
    5 april, 2010 vid 20:17

    Eller ett system där man kan ställa in under bommen. Tex som det ser ut på en Naish-bom.

  • skotten

    Medlem
    7 april, 2010 vid 00:04

    uh… a depower you mean? sounds like you need a drink

  • viktoria

    Medlem
    7 april, 2010 vid 21:40

    hade samma problem, att jag inte nådde. Gick att reglera på min bom (north).

  • skejtar_henke

    Medlem
    7 april, 2010 vid 23:28

    Hur kan man bygga grejor som inte går att nå.. Finns ju små killar med… Det är bara bevis på att det inte är så genomtänkt som det borde vara….

  • bohm

    Medlem
    8 april, 2010 vid 07:56

    Min sambo har samma problem. Jag moddade till en egen. Jag minns inte vilket märke det var på den, men det spelar inte så stor roll. Jag använde en CL som inte hade någonting på depowerlinan mellan loopen och bommen, alltså ingen release eller annat (typ som naish och north bla har.). Sedan skruvade jag fast en clam cleat på sidan av loopen, så fick jag ner depowerlinan. jag kortade även av loopen så att den blev superkort.

    Om jag skulle göra samma sak igen skulle jag ta en CL från slingshot och plocka bort clam cleaten som sitter ovanför loppen och istället sätta den på motsatta sidan av releasen. skruva fast med skruv,bricka och låsmutter på loopen (inte plasten). Och även korta av loopen och donkeydicken en aning.
    Kanske räcker det med att bara korta loopen och låta clam cleaten sitta kvar.

  • pjoter

    Medlem
    8 april, 2010 vid 09:40
    skejtar_henke;605221 wrote:
    Hur kan man bygga grejor som inte går att nå.. Finns ju små killar med… Det är bara bevis på att det inte är så genomtänkt som det borde vara….

    Det är väl inte så märkligt egentligen, hur mkt är anpassat för alla i vår värld?

  • dalen

    Medlem
    8 april, 2010 vid 19:38

    Vem använder depower? Nymodigheter! Vem vill ha mer än 2 linor!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Korta/tjej-armar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.