Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kost + kyla + kropp + surf!??

  • kost + kyla + kropp + surf!??

    Publicerad av q-lobo på 20 november, 2001 vid 15:36

    hej alla konfen människor. jag tänkte fråga, er som undrar över kylans och kostens effekter på kroppen, om ni har några frågor som jag kan ta upp till första nummret av surftidningen (som är under konstruktion.)

    jag och hanna skall skriva en artikel om kost-kyla-kropp och surf.

    så har ni några frågor om kost- och kylas påverkan på kroppen så ställ dem här

    “det bör tilläggas att artikeln kommer att vara lite mer djupgående än vanligt know-how” SÅ STÄLL FRÅGOR GE INTE PÅSTÅENDEN, TACK!
    mvh

    /niklas

    dude svarade 22 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • bfc

    Medlem
    20 november, 2001 vid 16:14

    Kolla in gammalt nummer av surfblaskan. Reportaget hette “Kalla Fakta” Av Christian Rehnvall

    http://www.surfblaskan.com/features/misc/m0.html

    Mycket intressant läsning.
    /Martin

  • adde

    Medlem
    20 november, 2001 vid 16:18

    Är det tänkt att kostdelen skall ingå i något slags så-tränar-du-upp-dina-surf-muskler-under-vintern-reportage eller?

  • silversurfarn

    Medlem
    20 november, 2001 vid 20:27

    Jag har hört att långvarig nedkylning av extremiter kan öka risken för reumatism och ledbesvär senare i livet. Är det sant och i så fall vad beror det på?

  • q-lobo

    Medlem
    20 november, 2001 vid 22:24

    tips på vad man bör tänka på när man äter hur man ska träna och hur man skyddar sig bäst mot köldpåverkan på kroppen på ett ungefär

  • q-lobo

    Medlem
    20 november, 2001 vid 22:25

    skall göra, tack

  • q-lobo

    Medlem
    20 november, 2001 vid 22:30

    mycket intressant läsning, absolut. det har hänt en hel del i utvecklingen sen dess dock, så det blir till att putsa upp artikeln med några nya rön

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 november, 2001 vid 14:46

    vad är skillnaden mellan sega och explosiva muskler och hur tränar man upp dem?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 november, 2001 vid 14:47

    vad skall man äta om man vill ha en bra bas inför förebyggande träning?

    /eric

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 november, 2001 vid 15:39

    Porridge, peanut butter and bacon got all the nutritious you need!!!!

  • dude

    Medlem
    22 november, 2001 vid 16:20

    Finns det någon fara i att kyla ner händerna så att det gör ont och sticker i händerna när de värms upp igen?

  • dude

    Medlem
    22 november, 2001 vid 16:24

    fara att kyla ner huvudet så att det isar, t ex när man kör utan huva och blir spolad

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kost + kyla + kropp + surf!??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.