Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Kostnad för att laga ding? Urgent!

  • Kostnad för att laga ding? Urgent!

    Publicerad av tjimmen på 31 maj, 2006 vid 07:46

    Jag har köpt en begagnad freeridebräda privat som visade sig ha en ding i kanten vid nosen och att det skett visst vattenintrång från ovansidan (lite lätt svampig när man trycker på ovansidan över en yta på ca 3 cm2 intill dingen), vilket jag upptäckte när jag tog emot brädan hos fraktbolaget.

    Är det någon som kan ge en grov uppskattning på vad det kostar att få skadan lagad hos ett proffs eller tips på var jag kan vända mig? Jag måste få detta fixat snabbt.

    goose svarade 17 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • endy

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 07:49

    Var någonstans befinner du dig?
    Små dingar kan man oftast laga själv, hos ett “proffs” kostar det kanske 5-6-7 hundra beronende på hur stort det är.
    Är brädan några år gammal är det oftast inte värt att lägga pengar på att få den fin, utan att få en bra lagning.

  • donpedro

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 07:51

    Fixa det själv! Kolla in http://www.kulingvarning.nu så får du lite tipps.

    Börja med att torka brädan ordentligt så att allt allt allt vatten e ute ur brädan. Slipa/skär bort allt dåligt trasigt mjukt material. Tvätta noga skadan med aceton el T röd el liknande. Beroende på hur djup eller stor skadan är kan du behöva ett litet block dyvicell att limma dit och forma. Annars kan du fylla upp med epoxy och microballonger. Slipa!. Lägg på 2 lager fiber. Slipa om det behövs, lacka, färdigt. så hade jag gjort om skadan e stor om den är mindre kan det räcka med att slipa göra rent och lägga på epoxy och lacka.

    Kostnad cirka 300 spänn men då har du material till ganska många lagningar till.

  • soundwave

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 22:22

    gör som donpedro, det är bättre att göra det rejält än att bara lägga fibrer över, då pajar det bara igen… Tar inte mer än två dagar. Anar att brädan är värd mer än 300 spänn så laga på bara! Det kan ju bli fler i framtiden oxå, vem vet? 😛

  • Oregistrerad

    Gäst
    4 juni, 2006 vid 17:55

    vad är dyvicell och mikroballonger var köper man dom . hur djup resp bred kan skadan vara utan att man behöver mer än epoxi. slipar man bäst ned skadan och det mjuka med en dremmel eller vad är att rekommendera

  • gabbeb

    Medlem
    4 juni, 2006 vid 20:37

    Tvätta inte skadan med aceton om skadan går in till frigoliten. Acetonen smälter nämligen frigoliten.

  • goose

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 09:05

    Vilken lack och färg använder man?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Kostnad för att laga ding? Urgent!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.