Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kreta i augusti? Hjälp!

Taggad: , ,

  • Kreta i augusti? Hjälp!

    Publicerad av _dave på 14 april, 2010 vid 13:23

    Min familj och några ikke-kajtande vänner har plötsligt blivit v intresserad av en augusti semester på Kreta. Förmodligen ett charter paket av något slag.
    Jag vill inte tar åke på nogon strandsemester utan kite möjligheter! Vet någon om Kreta? Eller ska jag försöka styra alla mot Rhodos (trots mitt-i-natten charterflyget) – och i vilket fall var?
    :confused2:

    magnuzon svarade 14 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • proddan

    Medlem
    14 april, 2010 vid 16:20

    Kreta är lite knepigt..Då måste du åka till den östra sidan av ön då “Meltami” vinden inte riktigt kommer åt den västra sidan under sommaren (har för mig att det finns få charter resor till den östra sidan). Så Rhodos är bra men Paros eller Naxos är bättre 🙂

  • yeeah

    Medlem
    14 april, 2010 vid 20:01
    _Dave;606406 wrote:
    Min familj och några ikke-kajtande vänner har plötsligt blivit v intresserad av en augusti semester på Kreta. Förmodligen ett charter paket av något slag.
    Jag vill inte tar åke på nogon strandsemester utan kite möjligheter! Vet någon om Kreta? Eller ska jag försöka styra alla mot Rhodos (trots mitt-i-natten charterflyget) – och i vilket fall var?
    :confused2:

    va på kreta förra våren, klart begränsade möjligheter att kita.

  • magnuzon

    Medlem
    15 april, 2010 vid 05:18

    Jag var på Kreta för några år sedan. Det funkade bra att köra i Heraklion, där fanns en vindsurfing klubb. googla Heraklion vindsurfing, så bör du hitta vilken strand jag menar.
    Heraklion ligger i en vik med höga berg på båda sidor, så det blir någon form av termisk vind där.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kreta i augusti? Hjälp!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.