Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kroken hakar upp sig

  • Kroken hakar upp sig

    Publicerad av andes på 18 maj, 2006 vid 18:55

    Har en simmer midjesele från -05. Problemet är att då jag hakar ur sitter kroken fast ovanför selen (magen). Finns det några knep för att fixa detta? Någon slags kardborranordning eller likande? Jag vill att kroken ska sitta i utgångsläget mitt på magen… Spänner jag krocken för hårt/löst?
    Någon annan som lider av detta, ska de vara så eller har jag bara råkat gå och köpa en skitsele?

    andes svarade 18 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • stinger

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 06:13

    Vet inte hur just din sele ser ut men det borde gå att spänna själva kroken i förhållande till selen.

  • pederboy

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 07:46

    Är det inte så att:
    Avståndet mellan boomen och selen är längre än hängseletamparna, detta resulterar att selen åker upp och kroken dras än mer uppåt när du är ikrokad.

    Lösning: Längre hängseletampar.

    /P

  • andes

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 08:02

    http://www.nauticexpo.com/prod/simmer/windsurf-waist-harness-21961-74078.html

    har en sådan sele… Selen, därmed korken också, sitter tight kring mig. Väldigt hårt spänd, på gränsen till andningsnöd. Kan möjligt vara det med tamparna, får testa nästa gång jag är ute.

    Tror ni om möjligt detta är en lösning? http://www.ontopsports.com/catalog/product_info.php?cPath=30&products_id=164&osCsid=7a79e2d095033a853918b5f947a831d6
    Någon som testat en sådan på annat än mystic selar? Borde ju funka för vindsurfing med…

  • _frippe_

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 17:04

    Kan det vara så att du seglar lite för mycket som med sittsele, dvs sitter istället för att stå mer upprätt och luta sig bakåt…?
    Jag tycker i och för sig att en bra midjesele inte borde bete sig som du beskriver ändå om den är ordentligt fastspänd.

  • herodude

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 18:41

    hmm har en exakt likadan, men det här inget jag upplever som ett problem riktigt, böja lite på knäna och “dra till” när di krokar i så fixxar kroken till sig:P

  • andes

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 19:09

    Kan kanske möjligt vara att jag har bommen/att tamparna är för korta så att vinkeln blir för snäv… För mycket kraft uppåt… För ge mig ut och testa lite

  • babilidoo

    Medlem
    20 maj, 2006 vid 15:20
    Andes wrote:
    Kan kanske möjligt vara att jag har bommen/att tamparna är för korta så att vinkeln blir för snäv… För mycket kraft uppåt… För ge mig ut och testa lite

    kan du bli frisk igen!!

    jag o henke är oroliga över ditt immunförsvar 😉

  • henke201

    Medlem
    20 maj, 2006 vid 15:29

    hehe ja anders du borde börja äta nyttigt och sluta ta alla dina konstiga 🙂 – piller på helgerna! hur va surfet idag mattias? byigt? 🙂

  • babilidoo

    Medlem
    20 maj, 2006 vid 16:00

    hehe. det var nog en av de mest byigaste dagarna jag upplevt…. ser verkligen fram emot att öppna naturboken nu när andra istället öppnar öl………

  • andes

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 14:27

    Du o henke är ena riktiga as… Ni bara gottar er i mina motgångar..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kroken hakar upp sig

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.