Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kryssa med kroppen

  • Kryssa med kroppen

    Publicerad av kitepete på 25 november, 2000 vid 13:29

    Det nya nu verkar vara att surfa utan leash till brädan. Och att ta sig tillbaka till din board genom att ta höjd med kroppen ( använda armen som roder ). Har själv inte ens försökt än, men är det någon som lyckats? Snappade upp denna informationen på ett utländskt diskussionsforum.
    Det pratas också om att Naish nya drakar kommer ut i sommar / sensommar. Jag vet inte om det stämmer.
    Jag vill också passa på att fråga om det är någon som vet om Wipika säljs i Sverige fortfarande. Deras nya drakar är ju HETA. Visserligen dyra.

    R.I.P ON / KitePete

    anonym-anvandare svarade 23 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 november, 2000 vid 14:56

    Du lär inte kunna kryssa med kroppen hoho, men kanske styra däremot fram till brädan, fast blåser det 12 meter så lär du förlora extremt mycket höjd när man hela tiden skall jaga efter brädan.
    Och så köp inga pumpdrakar!
    /SlayeR

  • kitepete

    Medlem
    25 november, 2000 vid 19:46

    Massor med folk svär på att det funkar.
    Och pumpdrakar är väl inte så pjåkiga. Jag tycker de funkar helt superbt. Har kört på Wipika och Naish i 2 år nu och har aldrig haft några problem. Däremot hör man hela tiden folk som hatar sina ram-airs.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 november, 2000 vid 22:03

    Det är bara när man lär sig som det är svårt med en ramair, sedan blir allt så mycket lättare. OCH viktigast av allt, bättre vindregister samt högre och längre hopp!
    /SlayeR

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kryssa med kroppen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.