• Publicerad av eriksson på 21 augusti, 2002 vid 15:37

Har en bräda utan centerbord (min första)
    men jag har sån problem med kryssningen!..jag åker i sidled!..
    har hört att man ska lägga mycket tryck på fenan!…men de gör ingen skillnad!…nån som har nått förslag för att lyckas?

Tack på för hand!

anonym-anvandare svarade 22 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • adde

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 15:47

För att ta höjd behöver du fart. Fall av (dvs åk med vinden smile.gif ) och ta fart. Försök sedan att hålla riggen upprätt och fullt inskotad, häng dig frammåt i selen och försök att hålla det mesta fottrycket på bakfoten.

/adde

• anonym-anvandare

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 20:23

har du tryck på fenan när du inte planar så får du spinout dvs åker i sidled.
    när du ska ta höjd med en centerbordslös bräda utan planing så kan du luta brädan lite lätt mot lovart(alltså med hälarna) för att få mer motstånd..

• eriksson

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 20:32

Okejj!…men vad menas med att ”att ta höjd”? de har inte jag förståt frown.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 20:47

att komma längre/högre upp i vind, så man kan slöra hem sen smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 22:58

platta ut brädan med bakfoten
    och dra till dig brädan med fram benet

• anonym-anvandare

Medlem
    22 augusti, 2002 vid 05:56

Bra tips för mig med! Längtar efter att testa nya brädan lite mer ordentligt, och antar att det här är ett problem jag också kommer märka av… Får se i helgen om det funkar!! (Ut med hårtorkar och fläktar till Öland, snälla…)
    /S

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.