• Publicerad av m-c på 17 januari, 2014 vid 17:53

    Lite fredagsunderhållning för er som är nyfikna på trelattat…
    /Måns
    [video=vimeo;84404087]http://vimeo.com/84404087[/video]

    jesper-b svarade 10 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mag

    Medlem
    17 januari, 2014 vid 21:07

    Schysst!
    Vi får väl segeltesta på Maui!

  • m-c

    Medlem
    17 januari, 2014 vid 22:15

    You bet. Ses i feb:)

  • jesper-b

    Medlem
    18 januari, 2014 vid 11:59

    INGEN som helst chans att ni blir besvikna på det seglet! Mycket hype och säljsnack från alla möjliga håll och kanter, liksom konkurrenters mer eller mindre subtila dissningar, men jag säger bara en sak:

    ÄKTA INNOVATION!

    Har några demosegel liggande för den som vill prova!

    /JB

    Som inte är på eller ska till Maui inom närmaste månaderna…….. 🙁

  • Surf4Life

    Medlem
    20 januari, 2014 vid 09:35

    Jepser, är detta Kaulis “design” eller något annat hopknåp? Edit: Jovisst va d d såg jag nu.
    Seglet verkar inte behöva mycket handarbete mellan topp och bottensväng heller 😉
    Härlig körning å skönt med lite filmad vintersurf Måns! 🙂

  • robin

    Medlem
    20 januari, 2014 vid 09:51

    @Jesper B 720375 wrote:

    INGEN som helst chans att ni blir besvikna på det seglet! Mycket hype och säljsnack från alla möjliga håll och kanter, liksom konkurrenters mer eller mindre subtila dissningar, men jag säger bara en sak:

    ÄKTA INNOVATION!

    Har några demosegel liggande för den som vill prova!

    /JB

    Som inte är på eller ska till Maui inom närmaste månaderna…….. 🙁

    Nästa gång vi hamnar på samma spot vill jag gärna prova! Intressantaste seglet på länge.

    Har du någon känsla för hur mastkänsliga de är?

  • jesper-b

    Medlem
    20 januari, 2014 vid 10:34

    mikeemike: Designat av Kauli tillsammans med Jeff och Tom, dvs det är Kaulis “signature model”. Jeff och Kauli har verkligen fattat tycke och gått loss totalt på detta segel. Finns en video där de förklarar hur det funkar. Finns hur mycket som helst om detta på nätet. Förutom i de flesta Torötrådar här (sök) så kan du hitta det mesta via hotsailsmaui.se (några trådar/inlägg) och hotsailsmaui.com (länkar vid seglet och i forum). Finns MYCKET videos på vimeo (sök på hotsailsmaui) mm.

    Robin: Vem vet hur länge det dröjer. Ett alt. är att jag lägger ett på bussgods. Det gäller självklart alla andra me.

    /JB

  • jesper-b

    Medlem
    20 januari, 2014 vid 13:58

    Robin,
    Missade din fråga om mastkänslighet. Har kört samtliga hotmaster, dvs nuevo, gamla kilwells Hotrod, nya Hotrod och Ultra. Alla funkar toppenbra! Har även kört en Simmer RDM, vet inte om de gör flera men jag gissar att den jag provade var en toppmodell då jag lånade den av Ola H. Simmermasten var lite mjukare i botten men funkade fint den med!

    /JB

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.