Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kul med vindsurfing ?

  • kul med vindsurfing ?

    Publicerad av jakob_s på 21 juni, 2005 vid 15:27

    Är det nån som har pangat en albatross eller vad är det som händer ?

    Fortsätter det såhär så kan jag inte hållas ansvarig för vad jag gör..(och jag skämtar inte)
    Håller på att få ett generalras i skallen, totalt jävla psykbryt..
    16dagar surf, 14 med 7,8m2 varav 10 dåliga och 2 dagar med 6,3 båda dåliga..

    “Feed your soul” jo tjena..
    Snarare “consume your soul”

    En jävla tortyr är vad det är… fyy faan.

    anonym-anvandare svarade 18 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • tdk

    Medlem
    21 juni, 2005 vid 15:32

    Andas lugnt nu surf dude!!!! Det kommer!! Alla har motgångar! Lite oturligt bara att vi har haft det i typ 6 månader nu. Men jag vägrar att ge upp!! Det kommer vind!! Hitta inte på några dumheter! wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 juni, 2005 vid 16:25

    kom ner till skåne då!
    Jag hade bra tryck i min 6.5:a idag smile.gif

  • calle_b

    Medlem
    21 juni, 2005 vid 16:34

    eeeh? Men då har du juh fan fått surfa massor?
    Jag räknar mina surfdagar på en hand, om man amputerar tummen och lillfingret. Antal timmar i planing räknar jag på mina två händer utan amputering. (ca)

    Men sen är jag fast i ekorrhjulet också. Men kommer vinden, då blir det utan tvekan surf, för då SKITER jag i allt!
    Är så förbannat sugen!

    skräp-vår mad.gif

  • kate

    Medlem
    22 juni, 2005 vid 11:50

    Slå 5 surfdagar utav 18 på surfresa i Marocko, du! Vi e grymme frustrerade och spyr galla på Allah!
    Kate-rastlös som fan i Essauira confused.gif

  • jakob_s

    Medlem
    22 juni, 2005 vid 18:07

    Jo. jag har allt läst om er marocko resa.. wink.gif
    Är det nått illasinnat lufttryck där eller ?
    Det ska väll normalt vara termikvindar där ?

    Själv har jag suttit, iofs bara 3 dagar – men ändå. Och tittat på Röda havet i ett skede som man nästan aldrig får se det, kavlugnt, sist jag var i hurghada..

    PS lägg till 1 dålig 7,8 dag på min stat..DS

  • surfen

    Medlem
    22 juni, 2005 vid 18:45

    Självklart är det kul med vindsurfing!! Det gäller bara att plocka dom rätta dagarna wink.gif

    April 10,5 timmar
    May 33,75 timmar
    June 32,5 timmar
    På denna tid är det bara en bomkörning och det var 2/5 1 timme knappt planing. Sen har det blåst allt mellan 6,9m² och 4,7m² men vanligast 6,9 och 6,2m². Är rätt nöjd med säsongen, men mycket vill ha mer som dom säger, och hela hösten framför sig!

  • ola_p

    Medlem
    22 juni, 2005 vid 18:55

    Västkusten har iaf varit sanslöst dåligt… hade vid den här tiden förra året fler vågdagar än jag haft planing med freestyleprylarna iår… frown.gif Känns riktigt tungt..
    Idag var det ok segling i apelviken men inte riktigt bra.. hoppas det blir nått mer i veckan, annars är det väl dött fram till hösten… :'(

  • styret

    Medlem
    22 juni, 2005 vid 19:49

    tråkigt att alltid behöva vara den som säjer det men, Öland… ahhh. vilket place.

    jag håller inte ens räkning på dagarna. jag kommer bara ihåg sen i måndags. måndag, surf. tisdag surf, onsdag surf. prognos för imorgon… surf.

    har inte seglat lika mycket som vanligt i år men när man läser på konfen så är det ju flera hundra procent mer än i resten av severige.

    sen kan folk prata om att brisen är en myt hur mycket dom vill. för vi seglar på den.

    /styret som funderar på en kvällssession.

  • surfen

    Medlem
    22 juni, 2005 vid 19:59

    Kan bara hålla med dig Styret, vi var några från Uppsala som var nere 11-15/6 fick fyra dagar på raken med kanonsurf. Nu körde vi bara en gång från Haga, sen körde vi från Stora Frögården. Ja just det! En dag i Bläsinge blev det också, då kom vinden lite senare men vilken eftermiddag vi fick med lågtrycks vind från Ost.

  • tomasn

    Medlem
    23 juni, 2005 vid 06:53

    Jaha. Funderar på att sticka dit imorgon, midsommar. Hur är möjligheterna till bris då. Är oddsen goda med 4-8 Sv enl. smhi?

  • styret

    Medlem
    23 juni, 2005 vid 07:31

    har inte kollat prognosen än´men med den prognosen och solsken cå får vi segla.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 juni, 2005 vid 11:19

    …därför har man ju lagt ned (inte riktigt 4,0 – 5,0 dagarna får man ju fortfarande plocka) skiten och gått över till kite. 25 bra dagar hittills i år, trots eckorhjul med 3 barn och krävande jobb, säger ju allt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kul med vindsurfing ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.