Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kvalitet på Prolimit ?PL

  • culing

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 13:56
    getwet;558162 wrote:
    Tycker PLs sortiment överlag är dåligt, bommar, fenor, boardbags, segelbags och ja i princip alltihop.

    Håller bara med ovanstående gubbe!

    Ni som läser detta vet förhoppningsvis att många av de som har skrivit i denna tråd är sponsrade av någon butik och därför svarar att de produkterna deras sponsorer säljer är bäst.
    Jag jobbar för Skidsport Bromma så jag är inte helt ofärgad jag heller.

    Pro Limit är ett lågprismärke, då kan man inte förvänta sig allt för mycket.
    Fult att sälja en dräkt för fullpris om den är 3 år gammal.

    De bästa dräkterna jag själv har haft har varit NP 5000 5/3 för vindsurfing och O´neill Psyco 2 för vågsurfing.

  • freppesito

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 14:12

    Aha, att pro-limit var ett lågprismärke visste jag faktiskt inte, köpte den efter lite rådfrågande här på forumet med bakgrund av att det var en bra och “varm & go” dräkt.
    Men det är klart alla har vi våra favoriter.

    Ang, att det var fult att sälja en dräkt som var 2 år gammal i modellen så håller jag helt med, och efter mycket diskuterande fram och tillbaka med butiken (vilket verkligen inte skulle ha behövts enligt mig) så blev jag ägare till ett par skor för ett par hundra som kompensation. Men det jag störde mig mest på var att de först blånekade att det var en gammal dräkt, och att jag var tvungen att visa bilder över de olika årsmodellerna för att få rätt.
    Lågt.
    Så jag har väl inte för stora förhoppningar om ett bra bemötande när jag rullar ner och ifrågasätter sprickorna runt knät. (tyvärr)

  • Knatte

    Gäst
    9 juli, 2009 vid 15:00
    freppesito;558170 wrote:
    Aha, att pro-limit var ett lågprismärke visste jag faktiskt inte, köpte den efter lite rådfrågande här på forumet med bakgrund av att det var en bra och “varm & go” dräkt.
    Men det är klart alla har vi våra favoriter.

    Ang, att det var fult att sälja en dräkt som var 2 år gammal i modellen så håller jag helt med, och efter mycket diskuterande fram och tillbaka med butiken (vilket verkligen inte skulle ha behövts enligt mig) så blev jag ägare till ett par skor för ett par hundra som kompensation. Men det jag störde mig mest på var att de först blånekade att det var en gammal dräkt, och att jag var tvungen att visa bilder över de olika årsmodellerna för att få rätt.
    Lågt.
    Så jag har väl inte för stora förhoppningar om ett bra bemötande när jag rullar ner och ifrågasätter sprickorna runt knät. (tyvärr)

    Kanske läge att berätta vilken butik det handlar om?
    Det verkar ju inte vara helt seriösa som driver en butik som säljer gamla prylar till fullpris och sedan försöker ljuga bort detta.:tongue:
    Sedan kan ju alla göra misstag då och då..:blush:

  • getwet

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 15:22

    Knatte, freppesito har skrivit detta tidigare i en annan tråd…..

    ja nu har det blivit affär slog till på en prolimit i karlstad. var lite dyrare där än i övirga sverige men nu har jag en dräkt och slipper fundera. ..

    Så då vet vi vilken butik det var.

  • Knatte

    Gäst
    9 juli, 2009 vid 15:45
    getwet;558186 wrote:
    Knatte, freppesito har skrivit detta tidigare i en annan tråd…..

    ja nu har det blivit affär slog till på en prolimit i karlstad. var lite dyrare där än i övirga sverige men nu har jag en dräkt och slipper fundera. ..

    Så då vet vi vilken butik det var.

    Aha, typ samma butik som tog över PL-agenturen för inte så länge sedan alltså.. Det låt ju inget vidare om det vart så. Trodde de var seriösare än så.

  • crash151

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 16:57
    getwet;558162 wrote:
    Tycker PLs sortiment överlag är dåligt, bommar, fenor, boardbags, segelbags och ja i princip alltihop.

    Kan bara hålla med.
    Min nya PL boardbag gick bilxtlåset sönder på första gången jag använde den. En av zippsen som man drar i spårade ur dragkedjan. Går fortfarande att använda men tråkigt.
    Prolimit jävla :santa::santa::santa:…

  • svennebanan

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 17:03
    crash151;558208 wrote:
    Kan bara hålla med.
    Min nya PL boardbag gick bilxtlåset sönder på första gången jag använde den. En av zippsen som man drar i spårade ur dragkedjan. Går fortfarande att använda men tråkigt.
    Prolimit jävla :santa::santa::santa:…

    Samma här. Jäklar vad försiktig jag är med dragkedjan nu. Löparen är av plast så man kan inte tvinga den förbi ett tjockpackat ställe för då hoppar den av direkt. Finns det något smart sätt att få på en löpare på en dragkedja måntro?

  • surfmanj

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 17:06
    svennebanan;558210 wrote:
    Samma här. Jäklar vad försiktig jag är med dragkedjan nu. Löparen är av plast så man kan inte tvinga den förbi ett tjockpackat ställe för då hoppar den av direkt. Finns det något smart sätt att få på en löpare på en dragkedja måntro?

    Plocka me dig baggen till din lokala skomakare!

  • svennebanan

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 17:25
    SurfmanJ;558211 wrote:
    Plocka me dig baggen till din lokala skomakare!

    jo det var ju det jag ville undvika genom någon “cunning plan”;)

  • svennebanan

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 17:26
    getwet;558162 wrote:
    Tycker PLs sortiment överlag är dåligt, bommar, fenor, boardbags, segelbags och ja i princip alltihop.

    Var det inte i en PL stropp som du bröt benet?

  • getwet

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 19:21

    Japp, visserligen fibula plus ytterligare tre stycken ben i foten, men det beror väl knappast på att det stod PL på stropparna. (där kom jag nog på en en grej från PL som är bra, dom där breda stropparna, skitsköna för racing asså, grymt avstamp)

  • svennebanan

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 19:49
    getwet;558239 wrote:
    Japp, visserligen fibula plus ytterligare tre stycken ben i foten, men det beror väl knappast på att det stod PL på stropparna. (där kom jag nog på en en grej från PL som är bra, dom där breda stropparna, skitsköna för racing asså, grymt avstamp)

    Jag har dem också, men jag vart förskräckt över hur tight man satt. Hur lyckades du bryta allt det där om det inte var så att du fastnade i stroppen?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kvalitet på Prolimit ?PL

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.