Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing La Franqui påsk 2012

  • La Franqui påsk 2012

    Publicerad av mattias-j på 16 april, 2012 vid 11:44

    Här kommer lite bilder från vår lilla tripp ner till La Franqui. Det kommer bli fler resor hit!! Vi hyrde ett superhus i Fitou, ca 10 minuter med bil till träpiren. Helt perfekt hus med mycket hög standard och egen uppvärmd pool för ungarna. Ska mycket till innan jag åker charter igen, detta var mycket trevligare och man slipper dessutom tyskar i rosa cykelbyxor som ska trängas vid poolen. Massvis med vingårdar utanför husknuten. Vi provsmakade viner och åt “nästan” grillat kött hela veckan(medium fick man binda fast) :laugh:… Sen att vi inte fick “extremt” bra förhållanden under vår tid där nere gör egentligen ingenting. Självklart hade det varit kul att se vad man hade kunnat göra för farter där nere igår, men man seglar ändå bara runt och ler/njuter hela tiden!!

    Tobbe, Mistral brädorna kändes bra, 42:an kommer bli super när jag lärt mig var mastfoten ska sitta… 47:an känns nästan lika stor som CA 53:an men skönare och planar upp extremt tidigt. Nu tycker ju jag att allt över 60 liter känns stort efter en hel säsong med bara en 53 liters speedbräda :cool2:. 42:an kommer dock bli mitt första val vid “riktig” speedsegling. 47:an bär nog 7,8 utan problem.

    jester svarade 12 år sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • lundvall

    Medlem
    17 april, 2012 vid 06:02

    Ser riktigt härligt ut!

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

  • martin-m-a

    Medlem
    17 april, 2012 vid 08:11

    Grymma bilder på er boys !
    Avundsjuk ……nääääääää 🙂


    I am here: http://tapatalk.com/map.php?bp1j5q

  • lasso

    Medlem
    17 april, 2012 vid 08:58

    SER HELT FANTASTISKT UT! Skulle aven en halvkass surfare som jag klara kryssa tillbaka till utgangspunkten eller kravs avsevarda seglingskunskaper? (eller far en sadan som “jag” traska tillbaka till fots?)

    Jattefina bilder (medium fick man binda fast….ha ha ha h)

  • mattias-j

    Medlem
    17 april, 2012 vid 09:28
    Lasso;686305 wrote:
    SER HELT FANTASTISKT UT! Skulle aven en halvkass surfare som jag klara kryssa tillbaka till utgangspunkten eller kravs avsevarda seglingskunskaper? (eller far en sadan som “jag” traska tillbaka till fots?)

    Jattefina bilder (medium fick man binda fast….ha ha ha h)

    Mestadels kan du kryssa tillbaka i ett ben. Men helst vill man behöva gå tillbaka, då är ju vinkeln bäst för att åka fort… 🙂

  • jenselias

    Medlem
    17 april, 2012 vid 10:22

    Ser fint ut!

    Om ni verkligen ber om “medium” kan det bero på att grillmästaren jäklas med er (eller inte förstår), eftersom ni då använder termerna från en matkultur där “well done” betyder att köttbiten ska se ut som den kommer från närmaste krematorium. Snacka om missuppfattning åt andra hållet. 😉

  • billie

    Medlem
    17 april, 2012 vid 11:03

    Fina bilder

  • tobhed

    Medlem
    17 april, 2012 vid 13:17

    fasn vad du ser poppig ut med alla färger nu Mattias, nästan så brädan skär sig med seglet men jag börjar väl bli för gammal helt enkelt…

  • jester

    Medlem
    17 april, 2012 vid 13:30
    tobhed;686330 wrote:
    fasn vad du ser poppig ut med alla färger nu Mattias, nästan så brädan skär sig med seglet men jag börjar väl bli för gammal helt enkelt…

    Han kanske skall låna Gustavs fräsiga silverdräkt oxå?

  • mgs

    Medlem
    17 april, 2012 vid 15:33

    Ser gött ut.

  • jester

    Medlem
    18 april, 2012 vid 07:21

    Ser bra ut! Bilderna har även hamnat på Simmers Team-sida på FB. Kul!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing La Franqui påsk 2012

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.