Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing LA: Gammal Tant med hund tycker att det är trevligt med kitesurfare

  • LA: Gammal Tant med hund tycker att det är trevligt med kitesurfare

    Publicerad av imported_thorbjorn på 21 oktober, 2009 vid 20:29

    Det kom fram en tant med hund idag, som tycker att det är en mycket trevligt att vi kitesurfar i LA.

    Men hon med andra hundägare undrar när vi skall skall städa bort allt bråte som liger där trasiga ramper dommarbänkar som liger halvt i vattnet.

    Hundägarna gillar inte att där sitter in massa spik som sticker ut.

    Jag vet inte vem som har tagit dit dem eller ansvarar för dem.

    Den gamla tantan villa att jag skull framföra det och det har jag gjort nu.

    Thorbjörn

    davids svarade 14 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • kitelife

    Medlem
    21 oktober, 2009 vid 20:43

    ja jag gick därnere med vovven häromdan och tänkte ungefär samma sak… skräpigt . . . så jag tog snällt en befintlig plastpåse och plockade upp det mesta av gamla flaskor matförpackningar snören som sitter runt nya kitear mm.

    ingen stor grej, nånting som jag gärna gör synd bara att inte fler tänker så :confused2:

    Rampen har stått där länge (hamnar aldrig i vattnet längre dock) tyvärr är det några moppeburna ungdomar som man ser ibland som har roat sig med att sparka sönder den på sisstone. Den som har byggt den kanske skulle ta hem den och laga den igen? eller kassera den, villket jag dock tycker känns synd…

    Dommarbänken kom dit på “shallow water” och har varit väldigt uppskattad av strandvandrare och hundrastare – tills den blåste sönder i stormen nu senast. kanske skulle laga den med? annars får jag väl köra och slänga den eftersom jag gärna tar ansvar för vår spott – utan belöning eller betalning :blush: Det du tar med dit tar du oxå med hem… mycket enkelt…

    If you want to keep your spot – keep your spot clean !

  • larssa

    Medlem
    21 oktober, 2009 vid 21:22

    Bra gjort Pan!
    Fördjävligt tycker jag att folk inte kan ta med skräpet hem som dom tagit med dit och det gäller precis överallt. Skärp er ni som känner er träffade!

    Ps! Pan har du fått tag i nån surfbräda?

  • kitelife

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 09:37

    noop inte än… har dock några intressanta men jag väntar på lön nu i slutet på månaden 😉

  • skotten

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 19:12

    HAHAHA are you guys JUST noticing this about LA? nastiest spot on the planet I think.

  • tomw

    Medlem
    25 oktober, 2009 vid 19:28

    even nastier underwater and the water quality- i would not kite there if i was looking to have kids in the future.

  • skotten

    Medlem
    25 oktober, 2009 vid 21:46

    noone noticed the warning signs about the water quality lol.???

  • pjoter

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 07:08

    tony, vi bor i skåne, man kan räkna dagarna med bra vatten runt kusten här så det är ingen som bryr sig om det längre. 🙂
    Är det inte avlopp så är det gödsel, döda kor eller helt enkelt vanliga algbälten.

  • skotten

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 07:45

    depends if you surf in skåne I guess…. I like it salty…

  • pjoter

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 09:49

    jag gillar också när det är salt, dock måste man till bohuslän eller utomlands för att få saltvatten..

  • davids

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 14:17

    Vem bryr sig, knappast så att vattnet är farligt… Personligen ligger inte jag och äter vatten när jag är och kitar. Är ni skraja att vattnet ska ge er AIDS, stanna på land så får vi som inte har bacillskräck mer plats på vattnet. Harden the fuck up!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing LA: Gammal Tant med hund tycker att det är trevligt med kitesurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.