Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing LA imorgon? (26 juni)

  • tobbekite

    Medlem
    26 juni, 2009 vid 07:01

    det funkar helt OK. om vinden går mot mer NO så kan det bli rätt byigt men det funkar.

    rekomenderar dig att ta bra höjd och inte åka för långt ut ifall du får problem, vid O/NO så är det lite halvt om halvt frånlandsvind mot danmark, så är man långt ut och får problem så driver man troligen mer mot danmark än mot lundåkrahamnen.

  • mardy

    Medlem
    26 juni, 2009 vid 07:15

    Jag åker nog till LA vid 10-11 tiden. Finns det någon där då?

  • leijonberg

    Medlem
    26 juni, 2009 vid 08:52

    Tack så mycket tobbe!
    Jag och två kompisar kommer dit vid 12 tiden..

  • tobbekite

    Medlem
    26 juni, 2009 vid 09:21

    Kopierar hit lite tips från en annan tråd jag skrivit i, ifall någon nybörjare drar till Lundåkra.

    Lundåkra funkar bra för nybörjare, även på O/NO. Inte helt optimalt, men det funkar så länge du tänker på följande:
    – Gå långt upp längs med strandremsan innan du börjar bodydragga/försöka komma upp på brädan/åka. I höjd med vindkraftverkan nånstans.
    – Håll dig innanför “rännan” så du bottnar ifall du får problem. Du vill inte driva förbi launchytan för då hamnar du i bästa fall vid industribyggnaderna på andra sidan och har en timmes promenad framför dig, eller i värsta fall driver du vidare mot danmark.
    – Det kommer vara byig vind vid NO, igår t ex pendlade det från 5m/s upp till över 10m/s på kort tid. Ibland kan vinden även dö helt, både korta och längre stunder.
    – Launcha/landa ute på vattnet. Vid O/NO är vinden extremt opålitlig inne vid riggytan pga alla träd som är ivägen.

  • johanw

    Medlem
    26 juni, 2009 vid 19:29

    löjligt gött de va!!

  • leijonberg

    Medlem
    26 juni, 2009 vid 23:21

    Riktigt härligt!! lite byigt ibland bara..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing LA imorgon? (26 juni)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.