• callep

    Medlem
    30 mars, 2011 vid 20:01

    nää den där sista snurren är ju så onödig.. hade varit fräckare med mer power i den första 360n bara.

  • jesper-b

    Medlem
    30 mars, 2011 vid 20:01
    S66;650931 wrote:

    Med risk för att göra en slusk: Jovisst kan man säga något annat, till och med något helt annat…

    Ibland tycker jag freestylemoves ser läckra ut, lite som en lätt grillad färsk ahi. Men oftast påminner det om sent 70-tal, tidigt 80-tal och dåtidens balletfreestyle på skidor. En massa små snurrar i tighta overaller, jättelånga stavar, pytteskidor, knappt nån lutning på backen och klassisk balletmusik i högtalarna… tja det kanske var läckert det också? Kan nån hitta några läckra klipp på youtube?

    /JB

  • surfslusken

    Medlem
    30 mars, 2011 vid 20:27

    Hmmm…..känns varken behagligt eller lätt men ja får faktiskt hålla me Blomberg här. De där snurrandet på ett dansgolvs platt vatten som alltid verkar sluta i tvärnit o vatten till knäna känns väldigt 2007.

  • dr-masse

    Medlem
    30 mars, 2011 vid 20:33
    surfslusken;650945 wrote:
    ….ja får faktiskt hålla me Blomberg här.

    De odödliga citaten från slusken bara regnar in 2011. I år är helt klart året att följa den mannen. 😀

    Mest imponerande är det när de klämmer av den där plattvattensbaletten med lite rejäl höjd och fart. Som i Pozo eller Fuerte. Då blir det närmast overkligt.

  • zurfman

    Medlem
    30 mars, 2011 vid 20:44

    Det är väl litet med en bra vindsurfare som en bra utförsåkare, de klarar litet av allt även om de är expert inom en viss disciplin… Sen kan man ju välja att bara göra det man är bäst på, men om man skall kunna bli riktigt snabb så måste man nog ha bra kontroll också. De snabbaste vindsurfarna har väl åtminstone varit ganska bra på frestyle.

  • htn

    Medlem
    30 mars, 2011 vid 20:44
    Jesper B;650934 wrote:
    Men oftast påminner det om sent 70-tal, tidigt 80-tal och dåtidens balletfreestyle på skidor. En massa små snurrar i tighta overaller, jättelånga stavar, pytteskidor, knappt nån lutning på backen och klassisk balletmusik i högtalarna… tja det kanske var läckert det också? Kan nån hitta några läckra klipp på youtube?

    /JB

    Hermann Reitberger! Med en redig hårhjälm!
    Från balettfinalen i Calgary -88

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=fvk4PpFORD4&feature=related”]YouTube – Hermann Reitberger – Men’s ballet final, Calgary Olympic Games 1988[/ame]

    Fabrice Becker i Tignes är inte dålig den heller

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=i53PFdLqTWU&feature=related”]YouTube – Freestyle skiing Ballet – Fabrice Becker[/ame]

    Man undrar varför denna fantastiska gren självdog:wink:

  • s-1441

    Medlem
    30 mars, 2011 vid 20:58

    tonky is the king !

  • gustavw

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 07:38

    ojojoj, jösses!!

    Jag skriver sällan inlägg men det här måste kommenteras. Klippet på Hermann Reitberger fick mig att fullständigt vrida mig i skratt!! De första 20 sekunderna i klippet var ju makalösa! Jag har inte hämtat mig än, kommer knappt att kunna jobba på hela dagen. Fantastiskt!
    hahahahhaa

  • john1

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 07:51

    Så här kan det bli om man tränar för mkt. tepåse/ vattensnurre.

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=1WI2G0zq_bg&feature=related”]YouTube – LECCIONES DE SURF con Henry Felgueroso[/ame]

  • mats_o

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 07:52

    Reitberger for president! S-tan va kul, laddet, frillan, närvaron, o sen bara släpper han loss besten inom sig o snurrar iväg. Tack HKN!

  • jesper-b

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 08:18

    Hur kul som helst! Otroligt läckert!! Och då menar jag inte på något nedsättande vis. Precis som freestylevindsurfarna idag var freestyleskidåkarna igår otroligt duktiga, tränade otroligt seriöst och uppfattades av många som oerhört stekheta. Full respekt för båda grupperna av freestyle!!

    Det som är riktigt kul är väl snarare allt runt omkring, dvs det som gjorde att detta uppfattades och uppfattas som bland det läckraste som finns. Fatta hur närsynta vi är i tid och rum. Vad vi kommer bli utgarvade, kanske redan är det?????

    /JB

    Som klämde offpist, åkte portar, manglade puckel, provade till och med backhoppning, självklart snowboard i alla varianter, men INTE freestyleballetskidåkning.

  • poppo

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 11:51

    skidballettklippet är hysteriskt roligt. och då menar jag, till skillnad från JB, på just ett (ofrånkomligen) nedsättande vis… rena will ferrell stämningen! helt sjukt att det var på fullaste allvar 😀

    men självklart kommer vi bli utskrattade för allt vi gör om 20 år, det hör ju liksom till.

    lyfter på hatten för tonky, det var solid. (och då är jag inte ens speciellt förtjust freestyle)

  • dala-lama

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 12:48

    Och hur rankar man det där OS-guldet?
    Måste ligga strax över Bob Beamons 8.90 i längd i Mexico.
    Jag är mållös!!!
    P

  • s66

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 14:06
    surfslusken;650945 wrote:
    Hmmm…..känns varken behagligt eller lätt men ja får faktiskt hålla me Blomberg här. De där snurrandet på ett dansgolvs platt vatten som alltid verkar sluta i tvärnit o vatten till knäna känns väldigt 2007.

    Slusk…tänk att han roterar som satan på helt plattvatten…o du seglar vågor o niger som en skolflicka när du kör över en våg…har aldrig sett fenan lätta förutom när den gick av bland stenarna på lågvatten i Pozo 2001 🙂 De värsta av allt är att de fanimej är sant!

    Tycka får man som tur e göra…o jag är rätt trött på freestyle, men de e bara o lyfta på hatten när boysen stegvis höjer nivån från omöjligt att genomföra….till helt omöjligt.

    // Andreas

  • tim-eriksson

    Medlem
    31 mars, 2011 vid 14:42

    Rätt skönt nu när nivån är på “helt omöjlig” nivå. inte ens värt att försöka…

    Hatten av i alla fall!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.