• Publicerad av eriksson på 13 augusti, 2007 vid 17:49

    Jag tänkte ge mej på att laga min WaveSkate, jag har suttit och kikat på topicarna här men inte hittat nån lagning som denna, Jag tänkte gå till väga som Gurra hade gjort på http://www.junkshop.nu/kulingvarning/artiklar/laga/reparationsexempel.htm
    Är det möjligt tror ni? det verkar vara en sån lagning som behövs. jag måste även ta bort en del av padsen och gör lika dant där. Håller de tror ni?
    Och viktigast av allt, vart får man tag i dessa grejer? finns de inge paket?

    /MVH
    Niklas

    eriksson svarade 16 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • eriksson

    Medlem
    13 augusti, 2007 vid 18:14

    Oj, glömde visst bilderna.. Tyvärr var bilderna inte jätte bra, dom är tagen med telefon, sprickorna är i fylld med byertspenna för att kunnas se lite tydligare..

  • lars_k

    Medlem
    14 augusti, 2007 vid 10:55

    Oj. Ser ut som brädan nästan gått av på mitten! För att den ska hålla behöver du nog laminera upp en ny sandwich runt sprickan. Dvs med flera lager väv plus distansmaterial, dessutom med vacuum. Svår lagning som nog borde lämnas till Uffe i VBG. Men då kostar det nog ett par tusen minst så frågan är om det inte är bättre att skrota brädan och köpa en likvärdig beggad…
    Gurras teknik funkar OK på nosskador etc, men inte på en spricka i bottenlaminatet mitt på brädan. Blir stora krafter som ska tas upp här när brädan böjbelastas, tex när man landar ett hopp. I nosen är det inga direkta belastingar.

  • eriksson

    Medlem
    14 augusti, 2007 vid 12:31

    Jag var nere i Varberg med denna bräda och Uffe tittade lite på den, 2000:- sa han vilket inte är så farligt, men frågan om de är värt att laga.

  • lars_k

    Medlem
    14 augusti, 2007 vid 13:25

    OK. Knappast värt att laga, om det inte är din supersuperfavoritbräda. Är det en 02 eller äldre? Knappt värd 2000 även i bra skick. En lagning skulle dessutom öka vikten med minst 0.5 kg och sänka andrahandsvärdet på brädan rejält. Och det är tveksamt om det blir starkt nog.
    Du kan nog få en 2003-2005 freestylewave för 3-4000 spänn i bra skick. Hade nog jag satsat på. Bra läge att uppgradera!

  • eriksson

    Medlem
    14 augusti, 2007 vid 17:26

    Brädan är från 03, men som du säger så är det inte värt att laga, men den är väldigt fin i övrigt, så den passar riktigt fint stående bakom soffan 😉

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.