Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga bladder Malmö/Lund

  • Laga bladder Malmö/Lund

    Publicerad av daffyduck på 17 oktober, 2012 vid 09:50

    Hej!

    Köpte ett begagnat kite-set. Tyvärr läcker en av kitarna. Eftersom jag är nybörjare och inte så insatt skulle jag uppskatta om någon skulle vilja laga min bladder till min 11m^2 slingshot kite (2007). Tacksam för en offert =)

    Om ni vet någon som lagar i södra skåne så tar jag gärna emot tips.

    Mvh
    Daniel

    southsurf svarade 11 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • jojjp

    Medlem
    17 oktober, 2012 vid 13:21

    edmans sail i malmø lagade min nær det sprack.
    jag fick en ny bladder på garantin men de satte in den och sydde ihop kiten før 1200 kr

    http://www.edmansails.com

  • daffyduck

    Medlem
    17 oktober, 2012 vid 13:47

    Tja!

    Jo jag ringde honom tidigare idag men han ville inte göra det. Han sa att det kommer att kosta ungefär 1200-1500kr precis som du sa.

    Jag kan tänka mig att lägga ut ungeför 500-700kr beroende på omfattning av skada…

  • t_h_s

    Medlem
    17 oktober, 2012 vid 14:27

    Det är väl bara bladdern och inte leading edge som är sönder? I så fall; beställ en ny bladder (hör med LASURF hur du gör med en så gammal kite) och byt själv om du inte orkar laga befintlig bladder. Det är väl ingen onepump heller (?) så det borde gå extremt lätt.
    Finns flera förklarande klipp på nätet: Bladder Repair – YouTube

    Jag har dock inte haft någon sådan kite själv så jag vet inte om det är några speciella konstigheter med just den.

  • daffyduck

    Medlem
    18 oktober, 2012 vid 07:36

    Dum fråga men vad är skillnaden på bladder och LE? Hur menar du att LE kan vara sönder om inte bladdern är det?

    Det är faktiskt en one-pump-system.

    Jag ska lämna in den på Southsurf i Malmö. Killen där verkade riktigt trevlig och ville ta en titt på den.

    Tack

  • t_h_s

    Medlem