Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga bom med tejp?

  • Laga bom med tejp?

    Publicerad av anonym-anvandare på 9 september, 2003 vid 14:47

    Min kära bom ser ut som satan-i-gatan då det blå mjuka “omslaget” (???) har flikat upp sig både här å där. Var hittar jag en superdupertejp eller liknande att laga detta med? Eller kan man kanske limma fast flikarna igen, hmmm…det kanske är bättre?
    Då ni konfare hjärtligt brukar dela med er av era visdomsord, lutar jag mig nu tillbaka, fullt lättad över att mna problem snart skall finna en lösning.
    laugh.gif

    anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • nordgren

    Medlem
    9 september, 2003 vid 15:14

    Hehe en spontan tanke jag får är racket/klubb tejp, kanske går att linda sådant runt bommen… Blir ju kanske för tjockt då… men det kanske man kan lösa genom att ta bort det skydd som redan finns och sätta dit nytt. hehe vet inte om det funkar bra men…. iaf en tanke. grin.gif

  • callekuling

    Medlem
    9 september, 2003 vid 16:01

    Hallon!

    Tror inte ideén med racketlinda är den den bästa, då den kommer bygga på omkretsen, vilket inte är bra när den kalla årstiden snart är här och vantarna kommer fram(=ökar krampriskerna)
    Det bästa tror jag är nog om det går att limma, skulle tippa på att vanligt epoxy funkar, eller vad säger resten av panelen?
    Lägg på limmet, tryck ihop, sen ta och tejpa hårt över. Detta för att få ihop ytorna ordentligt. Ta av tejpen när det har härdat/torkat. Undvik få limm mellan tejpen och gummit, kan vara lite svårt och få av annars.
    Har använt denna metoden på div. andra grejor, men inte just till detta ändamålet

    CalleP
    “Garda Lake Surfers” wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2003 vid 16:56

    Jag har limmat tillbaks det gammla med neoprenlim. Dessutom har jag fyllt i hål med neoprenlim. Kna tänka mig att ex liquidsole skulle fungera också. Syftet med limmet är att få ett jämnare grepp och slippa hålla i metallen som leder kyla väldigt bra. Tror det kan vara svårt att få sådana racketgreppband att sitta nog hårt tror att de lätt börjar vrida sig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga bom med tejp?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.