• Laga bräda

    Publicerad av sinclair på 7 april, 2009 vid 16:41

    Min bräda har fått en spricka i sidan och det är den typen av sprickor som man får strax innan brädan går helt av. Så jag håller på att förstärker brädan med 3 st stringers. Bifogar lite bilder. Vad tror ni ?

    naish svarade 15 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • superextrem

    Medlem
    7 april, 2009 vid 19:21

    “Vad tror ni ?”
    Att den kanske spricker där stringers slutar nästa gång ;-)….
    Eller förresten, ser gediget ut blir säkert bra. Gör något liknande själv fast UTAN stringers med min kitevågis, undrar hur många minuter den kommer hålla?
    Fast har inte du en herrgård att fixa? Återkommer ang 15-17 maj, svåra beslut..
    Hörs/MW

  • kapten-k

    Medlem
    7 april, 2009 vid 21:13

    2-3lager 200g kolväv runt båda kanterna som vacuum lamineras fast hade jag kört, men det där funkar kanske.
    Kolla med s19 han knäcker oxå brädor och limmar ihop dom med.

  • sinclair

    Medlem
    8 april, 2009 vid 06:04

    Det finns en stor skillnad mellan mig och S19 han väger typ 45 kg och jag lite över 90 kg.

  • svenne

    Medlem
    8 april, 2009 vid 08:11

    Om du nu ska köra med stringer så har du för skarpa kanter i ändarna, se till att det är en mjukare övergång. Om du ska få brädan att hålla så se till att laga originallaminatet seriöst. Samma sak där, mjuka övergångar och inget slarv mellan lagren. Låt det hellre ta tid än att det ska fort och slarvas ihop. En bra lagning är minst lika mycket tålamod som finslipning. Lamineringen är bara några procent av jobbet.

  • s19

    Medlem
    8 april, 2009 vid 10:10

    Haha Din gamle nållåtta… 45 kg…. Hahaha… Kanske ännu större bedrift då när jag knäcker mina brädor 😉 Men nu är det faktiskt så att jag bara ligger drygt tio kg under dig 😉 Nästan 80… så du är bara ca 35 kg fel 😉
    Allt bra med dig din gamle 08-getabock?

  • spray

    Medlem
    8 april, 2009 vid 11:05

    Du borde göra övergången mellan förstärkningen och det oförstärkta mer progressiv. Detta för att undvika brottanvisning..

  • sinclair

    Medlem
    9 april, 2009 vid 14:34
    S19;539415 wrote:
    Haha Din gamle nållåtta… 45 kg…. Hahaha… Kanske ännu större bedrift då när jag knäcker mina brädor 😉 Men nu är det faktiskt så att jag bara ligger drygt tio kg under dig 😉 Nästan 80… så du är bara ca 35 kg fel 😉
    Allt bra med dig din gamle 08-getabock?

    Shit vad man kan ha fel, jag har alltid uppfatta dig som en smal och smärt kille, skengravid?
    Jo tack allt är bra här uppe, åker ner till GC i nästa vecka. Är inte allt för stressad över att få vind för jag åker ner i slutet på maj och stannar 1 månad. 🙂

    Läge för dig att ta dig utanför skåneland, vi kan slagga i våra boardbags vid bunkern om du kommer ner.

  • naish

    Medlem
    10 april, 2009 vid 18:05

    Linus, du menar när du knäcker Piddes brädor;) Fan sinclair, du måste ladda mer… Att den JP brädan fortfarande är vid liv är för jivla dåligt. Gött med GC dude, synd att jag inte har pengar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.