Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Laga delaminering

  • Laga delaminering

    Publicerad av glader på 6 september, 2009 vid 09:54

    Har en Manta 68 som blivit lite mjuk just framför ena bakstroppen. När jag kom upp efter seglig idag var det ett område på kanske 10cm som var lite mjukt. Det syntes också en tydlig kant, som om det hade släppt fram till ett ställe med mer material el. dyl, vad vet jag. När jag kom hem och brädan blivit varm i solen i bilen var det väldigt svårt att hitta området, så det känns som om skadan är begränsad och att det inte är så allvarligt ännu.

    Nu är frågan vad jag skall göra:
    * Lämna in för riktig omlaminering. Kostar förmodligen i storleksordningen värdet på brädan och är därför helt uteslutet.
    * Laminera om själv, d.v.s. öppna upp stort och lägga ny väv etc. Väldigt tveksam till att jag gör ett så stort jobb. Tror det kan bli riktigt dåligt.
    * Bara försöka fylla upp och stötta underifrån.

    Jag lutar starkt åt det sistnämnda. Läste tidigare om “bananen”s ding-metod att borra två 3mm hål på motsatta sidor om skadan, köra in en spik eller syl och skapa lite tomrum genom köra runt och paja lite cell-plast och sedan slutligen spruta in epoxy med mikroballonger i ena hålet tills det kommer ut ur det andra. Vad säger ni, skulle det rädda brädan ytterligare några säsonger eller är det en nödlösning som bara kommer hålla några dagar?

    Edit: Verkar vara låg aktivitet i detta underforum så jag ställde fråga i huvudforumet:
    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=68870″]Laga delaminering – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

    glader svarade 14 år, 8 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Laga delaminering

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.