Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga Kite med kitetejp?

  • Laga Kite med kitetejp?

    Publicerad av serotonin på 20 juni, 2012 vid 17:36

    Min cab nomad 9m 2010 har gått sönder. Den har blivit en reva mitt i tyget från LE till sömmen (där är den hel). Kan jag laga detta själv med tejp eller ska ja lämna in den? Huvudsaken är ju att den håller men är säker.

    sourra svarade 11 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • lima-ko

    Medlem
    20 juni, 2012 vid 21:13

    Låter som en rejäl reva och således bra om du får det lagat professionellt av en segelmakare eller liknande. Men ta en bild på det så blir det förmodligen lättare att avgöra.

  • kalle07

    Medlem
    21 juni, 2012 vid 21:37

    skicka ner den till mig så fixar vi det

  • ursuspolaris

    Medlem
    25 juni, 2012 vid 22:40

    Det är definitivt värt att se till att den blir lagad av segelmakare. Kan av personlig erfarenhet rekommendera Edman sails i Malmö som dessutom inte är särskilt dyr. Kitetape ska bara användas på smårevor. Dessutom är det fult och de lagningar jag har sett lossnar efterhand. Lämnar du in den till en duktig segelmakare kommer ingen ens att se att den är lagad och den håller som ny!

  • viktor77

    Gäst
    26 juni, 2012 vid 06:34

    Kan rekommendera att laga med Kitefix, som består av ett finmaskigt nät som du lappar ihop revan med och sedan fyller du på med ett lim. Jag har lagat revor över en 1 m långa med Kitefix. Snabbt, enkelt, väldigt hållbart och praktiskt att ha med sig på resor.

  • nolcap

    Medlem
    26 juni, 2012 vid 17:20

    Bra tips Viktor, ska defenitivt inhandlas inför nästa resa.
    /CC

  • sourra

    Medlem
    29 juni, 2012 vid 19:12

    Lagningen ser ju ut som fan om man använt kitefix men visst är det smidigt att ha om man är på resa långt från civilisationen. Annars är det bara att temporärlaga med tear-aid på båda sidorna och sen ser man till att få det reparerat av en prima reparatör när man närmar sig elektricitet och rinnande vatten igen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga Kite med kitetejp?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.