Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Laga kolfiberbom?

  • svenne

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 17:53

    Vi skulle kunna träffas och kolla på det. Du kan gärna få kladda själv, men jag kan förhoppningsvis komma med några tips.

  • tsss

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 21:11

    jag gjorde en lagning av en kolbom på det sätt som du tycks klura på. Det var bara den ena sidans rör som var avslitet direkt vid beslaget. Jaag tillverkade en “rund rör-banan” av ett svängt plaströr som jag rullade in i väv och epoxi. Sen när det härdat satte jag in bananen i beslaget och i det avslitna röret. (jag hade först tryckt in ett spackel med mikro ballonger o epoxi i både rör o beslag). Sen lindade jag väv +epoxi runt det hela, på med plast o pressade ut överskottsepoxi. lindade när det härdat med självvulkande gummitape.
    Det såg bra ut. Var dock en hel del jobb innan det var klart. Sålde bommen sen till en isjaktsåkare som ju garanterat aldrig pumpar, så jag tror nog att den håller ännu….

    philippos wrote:
    Lyckades knäcka en Local Spirit kol 140-200 i en willyskipper nyligen. Bommen gick helt av på båda sidorna precis i kanten av frontbeslaget. Någon som har tips på hur man kan laga den?

    Funderar på att sätta som en plugg i själva bomröret för att därefter foga samman bommen med epoxi och glasfiberväv. Lyckas jag laga den så kommer jag överlåta den till min tjej så inga superkrav på hållbarheten.

    / Filip

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Laga kolfiberbom?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.