Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Laga reva i kiten
-
Laga reva i kiten
Publicerad av mattijas på 24 maj, 2006 vid 13:07Någon som har lagat en reva i kiten själv?
revan är 1 dcm som är mitt på duken och går lodrätt utgående från ledingedgeSegelmakarna var fullbokade en månad fram . =(
kan man ta repair klister duk o klistra på båda sidorna o föröka köra sicksack stygn över?
Förvirrad
toast svarade 18 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Mattijas wrote:Någon som har lagat en reva i kiten själv?
revan är 1 dcm som är mitt på duken och går lodrätt utgående från ledingedgeSegelmakarna var fullbokade en månad fram . =(
kan man ta repair klister duk o klistra på båda sidorna o föröka köra sicksack stygn över?
Förvirrad
Ligger revan nära en söm är det bäst att du lagar på riktigt annars tejpar du bara med ripstoptejp på båda sidor av duken. Det håller bra.
nic
-
Mattijas wrote:Någon som har lagat en reva i kiten själv?
Förvirrad
Deras dunder lim kanske funkar köpte det på surfersparadise
http://www.kitefix.com/support.asp?lg=en&sct=rep
ser helt ok ut efter 2ggr användning fortfarande -
NEJ NEJ NEJ………………….
ja fixa min kite för typ 1-2veckor sen å ja körde med dubbelhäftande tejp (STARK SOM FAN) sen tejpar man bara en vanlig spinnaker duksbit.. och sen rengör med något på kite duken… klart för att tryckas på, på kiten 😀
kan ta lite bilder så ska du få se hur de blev..
((Det här är inget ja hitta på själv!! fick instruktioner av Ystads segelmakare!!!))
Den guiden ja gjorde har någon tagit bort………..dumma jävlar:D
-
Sabbade min kite häromdagen.. en reva. Kör med segeltejp (kallas och myraltejp) vilken är stark som få och transparent. Tejpa ena sidan, lägg plastlim i revan och tejpa andra sidan…. glöm iten att tvätta rent kiten med aceton eller vodkan från helgen först riktigt ordentligt, så det faster.. håller sedan sanlsöst bra!
Segeltejp finns på watski runt om i landet…
-
Flirrrt wrote:glöm iten att tvätta rent kiten med aceton eller vodkan från helgen först riktigt ordentligt, så det faster.. håller sedan sanlsöst bra!
tvätta inte med sprit eller aceton. Det är inte helt nyttigt för duken, försämrar hållbarheten en del. räcker gott med vatten å kanske lite tvål.
spinnackertejp funkar kanon, är en vävtejp gjord i samma material som kiten…
-
Håller med, spinnackertejp är vad man skall statsa på! Har lagat både segel och kites med det. Funkar fin fint.
Logga in för att svara.