Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga reva i kiten

  • Laga reva i kiten

    Publicerad av mattijas på 24 maj, 2006 vid 13:07

    Någon som har lagat en reva i kiten själv?
    revan är 1 dcm som är mitt på duken och går lodrätt utgående från ledingedge

    Segelmakarna var fullbokade en månad fram . =(

    kan man ta repair klister duk o klistra på båda sidorna o föröka köra sicksack stygn över?

    Förvirrad

    toast svarade 18 år sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • nic

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 13:39
    Mattijas wrote:
    Någon som har lagat en reva i kiten själv?
    revan är 1 dcm som är mitt på duken och går lodrätt utgående från ledingedge

    Segelmakarna var fullbokade en månad fram . =(

    kan man ta repair klister duk o klistra på båda sidorna o föröka köra sicksack stygn över?

    Förvirrad

    Ligger revan nära en söm är det bäst att du lagar på riktigt annars tejpar du bara med ripstoptejp på båda sidor av duken. Det håller bra.

    nic

  • snygging

    Medlem
    26 maj, 2006 vid 08:00
    Mattijas wrote:
    Någon som har lagat en reva i kiten själv?
    revan är 1 dcm som är mitt på duken och går lodrätt utgående från ledingedge

    Segelmakarna var fullbokade en månad fram . =(

    kan man ta repair klister duk o klistra på båda sidorna o föröka köra sicksack stygn över?

    Förvirrad

    Deras dunder lim kanske funkar köpte det på surfersparadise
    http://www.kitefix.com/support.asp?lg=en&sct=rep
    ser helt ok ut efter 2ggr användning fortfarande

  • jonaish

    Medlem
    26 maj, 2006 vid 09:07

    NEJ NEJ NEJ………………….

    ja fixa min kite för typ 1-2veckor sen å ja körde med dubbelhäftande tejp (STARK SOM FAN) sen tejpar man bara en vanlig spinnaker duksbit.. och sen rengör med något på kite duken… klart för att tryckas på, på kiten 😀

    kan ta lite bilder så ska du få se hur de blev..

    ((Det här är inget ja hitta på själv!! fick instruktioner av Ystads segelmakare!!!))

    Den guiden ja gjorde har någon tagit bort………..dumma jävlar:D

  • flirrrt

    Medlem
    26 maj, 2006 vid 13:28

    Sabbade min kite häromdagen.. en reva. Kör med segeltejp (kallas och myraltejp) vilken är stark som få och transparent. Tejpa ena sidan, lägg plastlim i revan och tejpa andra sidan…. glöm iten att tvätta rent kiten med aceton eller vodkan från helgen först riktigt ordentligt, så det faster.. håller sedan sanlsöst bra!

    Segeltejp finns på watski runt om i landet…

  • jonaish

    Medlem
    26 maj, 2006 vid 20:10

    😉

    bilder daaa……

    .

  • pjoter

    Medlem
    27 maj, 2006 vid 11:06
    Flirrrt wrote:
    glöm iten att tvätta rent kiten med aceton eller vodkan från helgen först riktigt ordentligt, så det faster.. håller sedan sanlsöst bra!

    tvätta inte med sprit eller aceton. Det är inte helt nyttigt för duken, försämrar hållbarheten en del. räcker gott med vatten å kanske lite tvål.

    spinnackertejp funkar kanon, är en vävtejp gjord i samma material som kiten…

  • toast

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 07:33

    Håller med, spinnackertejp är vad man skall statsa på! Har lagat både segel och kites med det. Funkar fin fint.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga reva i kiten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.