Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga torrdräktsmudd?!

  • Laga torrdräktsmudd?!

    Publicerad av above_the_law på 3 februari, 2008 vid 14:34

    May day!
    När jag skulle ut i A-viken igår så hade jag visst lite bråttom, vilket resulterade i en sprucken latexmudd på min UNDERBARA torrdräkt:frown: …Så därför syns jag nu (“linslus” som man är), i min ION-steamer med en trasig Victory-shorty ovanpå i dubbla lager…Ganska varmt faktiskt men lite stelt he he!

    Fråga:
    – Vad har gänget på forumet för goda råd när det gäller att laga sådana här skador?
    – Var får jag tag på nya muddar omgående och till ett så lågt pris som möjligt?
    – Vet du någon som är duktig på att genomföra en sådan lagning med gott resultat och utan lång väntetid?
    – Kan jag laga provisoriskt så länge…Hur i så fall?

    johnk svarade 16 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • gh0st

    Medlem
    3 februari, 2008 vid 15:46

    Dykbutiker brukar ha muddar.

  • haze

    Medlem
    3 februari, 2008 vid 18:08

    Kolla med Jezajja var han lämnade sin. Tror det är i Fiskebäckskil. Kostar ungefär 600:-

  • sourra

    Medlem
    3 februari, 2008 vid 18:14

    Han lämnade sin hos Dykbutiken på Södra Vägen men muddarna var beställda från Ocean Rodeo-återförsäljaren i Norr. Kitesweden eller nåt sånt.

  • haze

    Medlem
    3 februari, 2008 vid 18:22

    Oki kolla var han lämnade in min då 😉 Jag hämtade min i fiskebäck eller nåt…

  • above_the_law

    Medlem
    3 februari, 2008 vid 18:24

    Tackar!

    Sköt om dig broder:-)

  • johnk

    Medlem
    4 februari, 2008 vid 15:16

    Jag fick detta som svar från dykbutiken flyingdivers:

    “Hej!

    Det kostar 790:- (690 om du är medlem) o då ingår mudden. Räkna m att det tar 1v fr det att du lämnar in den.

    Välkommen!

    /Camilla”

    Dyrt och rätt långsamt känns det som. Om någon vet ett ställe som tar 600:- så är jag intresserad, för jag behöver också byta ut min (har redan en ny halsmudd som jag köpte från kitesweden. Kostade 250:- och tog 1½ vecka tror jag).

    Har försökt byta själv, men hittade inte något bra sätt att spänna ut halsen tillräckligt där mudden ska limmas på. Har försökt med “en stor boll” som det står i manualen http://www.oceanrodeo.com/kiting/pdf/DrysuitMan__2005.pdf men det funkade inte. Kan gå in på detaljer om nån är intresserad…

    @above_the_law 442526 wrote:

    May day!
    När jag skulle ut i A-viken igår så hade jag visst lite bråttom, vilket resulterade i en sprucken latexmudd på min UNDERBARA torrdräkt:frown: …Så därför syns jag nu (“linslus” som man är), i min ION-steamer med en trasig Victory-shorty ovanpå i dubbla lager…Ganska varmt faktiskt men lite stelt he he!

    Fråga:
    – Vad har gänget på forumet för goda råd när det gäller att laga sådana här skador?
    – Var får jag tag på nya muddar omgående och till ett så lågt pris som möjligt?
    – Vet du någon som är duktig på att genomföra en sådan lagning med gott resultat och utan lång väntetid?
    – Kan jag laga provisoriskt så länge…Hur i så fall?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Laga torrdräktsmudd?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.